Epifaniczny tom 17 – rozdział 13 – str. 372

Świadectwa Nowego Testamentu

promieniująca łaską przez zasługę okupu. Drugi powód wybierania w czasie Wieku Ewangelii wybranych podany jest w następnym zdaniu], a posłałby onego, który wam opowiedziany jest, Jezusa Chrystusa [tak by tysiącletnia obecność Chrystusa mogła rozpocząć się najpierw dla wyzwolenia wybranych, a następnie przy współpracy tych wybranych, dla restytucji świata, jak mamy pokazane to w dalszej kolejności]. Którego niebiosa mają zatrzymać, aż do czasu [Tysiąclecia] naprawienia [restytucji, powrotu do pierwotnego stanu – przywrócenia do ludzkiej doskonałości, jakie dokona się w Tysiącleciu we wszystkich posłusznych nie wybranych – umarłych i żyjących. Niektórzy twierdzą, iż odnosi się to do przywrócenia królestwa Izraelowi, lecz nie jest to zgodne z następnym stwierdzeniem, iż Pan obiecał tę restytucję przez usta Swych wszystkich proroków „od wieku”, którym musi być Wiek Patriarchów. To właśnie od tego czasu zaczął On składać obietnice, o których tutaj mowa: Noemu, prorokując o błogosławieniu Jafeta w namiotach Sema, tzn. nie wybranych błogosławionych przez wybranych, co kontynuował Abraham (1Moj. 20:7), a w tamtym wieku zakończył je Jakub (1Moj. 49:10). Jednak w tamtym wieku nie było królestwa Izraela, a obietnica restytucji, restauracji, oznacza, iż rzecz, która ma być przywrócona, wcześniej została utracona. Tak więc nie chodzi tutaj o restaurację królestwa Izraela, lecz przywrócenie obrazu i podobieństwa do Boga, utraconego przez Adama wiele wieków przed daniem tych obietnic. To prawda, że królestwo zostanie przywrócone Izraelowi w takim znaczeniu, że większy Syn wielkiego Dawida będzie panował nad Izraelem, lecz z powodu, jaki podaliśmy wyżej i jaki zaraz będzie podany, nie może to być tą restytucją, o której tutaj mowa i którą obiecał Bóg przez świętych proroków, ponieważ niektórzy z nich, np. trzej przed chwilą wymienieni oraz inni, nigdy o tym nie wspominali] wszystkich rzeczy [nie wszystkich osób, lecz wszystkich rzeczy, tj. każdy zarys obrazu i podobieństwa do Boga, gdyż to właśnie one stanowiły te wszystkie rzeczy], co przepowiedział Bóg przez usta wszystkich świętych swoich proroków od wieków

poprzednia stronanastępna strona