Epifaniczny tom 17 – rozdział 13 – str. 386

Świadectwa Nowego Testamentu

Adamowi i Ewie dał nadzieję, zapowiadając ukaranie szatana przez nasienie niewiasty (1Moj. 3:15). Nadzieja ta jest przekazywana od samego początku jako podstawa oczekiwania nadejścia Złotego Wieku. Tak więc rodzaj ludzki nie został pozostawiony w beznadziejnej rozpaczy klątwy. Poddając ludzkość klątwie, Bóg miał trzy cele: (1) by przez pełne smutku doświadczenia ze złem mogła ona poznać okropną naturę i skutki grzechu jako przyczyny zła, a to w tym celu, by ostatecznie nauczyła się nienawidzić i unikać grzechu, tak jak dziecko, które się poparzyło, unika ognia; (2) by przez cierpienia i królowanie klasy Chrystusa mogła ona dostąpić błogich doświadczeń z dobrem, dzięki czemu będzie mogła poznać błogą naturę i skutki sprawiedliwości jako źródła dobra, a to w tym celu, by ostatecznie nauczyła się miłować i praktykować sprawiedliwość; oraz (3) by dzięki lekcjom wyuczonym w tych dwóch rodzajach przeciwnych sobie doświadczeń w czasie ostatecznej próby była w stanie z własnej woli podjąć odpowiednią decyzję: będzie czy nie będzie posłuszna Bogu. Ci, którzy to uczynią, uzyskają wieczne życie na rajskiej ziemi, natomiast tych, którzy tego nie uczynią, spotka wieczne unicestwienie (Psalm 37:22, 34; 76:10; Rzym. 5:17-19; 11:31, 32). Z tych właśnie powodów Bóg poddał rodzinę ludzką klątwie. Ten werset oraz werset 22 opisują przede wszystkim doświadczenie ze złem].

      „Ponieważ samo stworzenie [ludzkie] zostanie uwolnione [poprzez wykupienie go przez okup zapłacony za niego w Tysiącleciu] z niewoli skażenia [wyroku śmierci, zdejmowanego przez okup Chrystusa; wyrok prowadzi rodzaj ludzki do śmierci (skażenia), dlatego jest tutaj nazwany niewolą skażenia; nikt też nie może się z niego uwolnić (Psalm 49:8, 9). Może tego dokonać jedynie okup, i to tylko wtedy, gdy zostanie za nich złożony, co stanie się wówczas, gdy Chrystus Głowa i Ciało, połączeni razem w chwale, dokonają drugiego pokropienia antytypicznej ubłagalni] do [po to, by przez posłuszeństwo ludzkość mogła uzyskać] chwalebnej wolności [wolności od wszelkiej pozostałości śmierci Adamowej] dzieci Bożych [wyrażenie to możemy odpowiednio rozumieć

poprzednia stronanastępna strona