Epifaniczny tom 17 – rozdział 13 – str. 404
Świadectwa Nowego Testamentu
(nie są posłuszni prawdzie, która umożliwiła im prawdziwe poznanie Boga), oraz tym, którzy pod koniec Tysiąclecia umrą (Obj. 20:9) jako symboliczne kozły (Mat. 25:33, 41)].
„Którzy zostaną ukarani wiecznym zniszczeniem [wtórą śmiercią – nie zachowaniem w mękach, lecz zupełnym i całkowitym unicestwieniem] od obecności Pana i od chwały mocy jego; gdy przyjdzie [w drugim adwencie], by być uwielbionym w świętych swoich [w pierwszym zmartwychwstaniu] i aby był podziwiany [czczony] we wszystkich tych [wszystkich nie będących świętymi; szczególnie chodzi tutaj o nie wybranych], którzy wierzą (…) w on dzień [Tysiąclecia]”.
„OKUP ZA WSZYSTKICH – 1 TYM. 2:3-6
1Tym. 2:3-6 to być może najwyraźniejszy ze wszystkich fragmentów Biblii dowodzących, że każda jednostka z rodzaju Adama, jaka kiedykolwiek żyła będzie miała pełną i zupełną sposobność uzyskania wiecznego życia. Większość rodziny ludzkiej, nie wybrani, otrzymują tę szansę w czasie Tysiąclecia.
Cytujemy: „Albowiem to jest rzecz dobra i przyjemna przed Bogiem, zbawicielem naszym, który zbawi [dosłownie: jest zdeterminowany zbawić; nie chodzi o wieczne zbawienie do wiecznego życia, jak twierdzą uniwersaliści, lecz o wieczne zbawienie spod wyroku Adamowego] wszystkich ludzi [kursywa dodana; nie tylko wybranych, jak twierdzą niektórzy, lecz najpierw wybranych, a potem zmarłych i żyjących nie wybranych, z których wszyscy razem stanowią tych „wszystkich ludzi”] i [dodatkowo] doprowadzi do [dokładnego] poznania prawdy [po uwolnieniu ich od wyroku Adamowego; dwa następne wersety podają trzy powody tych dwóch błogosławieństw].
„Bo [pierwszy powód dwóch błogosławieństw z wersetu 4] jeden jest Bóg [tym jednym Bogiem jest mądry, sprawiedliwy, miłujący i potężny Jehowa, którego jedność znajduje najbardziej wyrazisty wyraz w doskonałości Jego charakteru, w którym doskonała mądrość, moc, sprawiedliwość i miłość łączą się we wzajemnej harmonii i w takiej harmonii dominują nad innymi przymiotami Jego charakteru,