Epifaniczny tom 17 – rozdział 12 – str. 325

Świadectwa Starego Testamentu

a będzie nas uczył dróg swoich [zarządzeń i ducha prawdy], i będziemy chodzili ścieżkami jego [postępowali zgodnie z gościńcem świątobliwości, jaki wówczas zostanie położony]; albowiem z Syonu [Chrystusa i Kościoła jako wykonawczej i kontrolującej części tego Królestwa] wyjdzie zakon [który będzie określał wszystko to, co tam ma być czynione], a słowo Pańskie z Jeruzalemu (w. 3) [Starożytnych i Młodocianych Godnych, którzy będą wówczas widzialnymi ziemskimi przedstawicielami niewidzialnego Królestwa niebiańskiego]. I będzie sądził między narodami [każdy naród zostanie Mu poddany, by przejść proces sądu Tysiąclecia], a będzie karał wiele ludzi [z powodu grzechów, których są oni winni]. I przekują miecze swe na lemiesze, a włócznie swe na sierpy [przestaną produkować narzędzia wojny i przerobią je na pożyteczne rzeczy, wykorzystując materiały, które w przeciwnym razie zostałyby użyte jako broń zniszczenia]; nie podniesie naród przeciw narodowi miecza, ani się nie będą ćwiczyć do bitwy (w. 4) [wtedy nie będą się już uczyć jak walczyć, co czynią w obecnym czasie, lecz będą żyć ze sobą pokojowo, a każdy z nich będzie starał się o dobro drugiego]”.

      Nasz następny tekst pochodzi z Izaj. 9:6, 7. Tłumaczenie powinno być następujące: „Albowiem dziecię narodziło się za nas, a syn dany jest za nas [Syn Boży został dany po to, by stać się nasza ofiarą okupu]; i będzie panowanie na ramieniu jego [na Nim, jako Boskim Namiestniku, spoczywać będzie odpowiedzialność rządzenia wszechświatem, a rządzenie to będzie szczególnie dotyczyło Tysiąclecia, a następnie wieków następujących po nim], a nazwą imię jego [charakter, dzieło itp.]: Cudowny [cudowny w charakterze, osobie, urzędzie, dziele itp.], Radca [ten, który udziela właściwych rad], Bóg mocy [jest On mocnym wśród mocnych, następnym w mocy po Ojcu], Ojciec wieczności [ponieważ w Wieku Tysiąclecia udzieli Swym dzieciom wiecznego życia],

poprzednia stronanastępna strona