Epifaniczny tom 17 – rozdział 12 – str. 355

Świadectwa Starego Testamentu

mówiąc: Pójdźmy ochotnie błagać oblicze Pańskie, a szukać Pana zastępów; i rzecze każdy: Pójdę i ja [o tak, ludzie rzeczywiście to zrobią, będą nawoływać i zachęcać się wzajemnie. Będą zachęcać wszystkich, by w Wieku Tysiąclecia przychodzić do Pana i modlić się przed Nim. Każdy będzie obiecywał innym, że zrobi to samo. W ten sposób powstanie powszechny ruch kierujący się do miasta Boga – Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii jako fazy niebiańskiej oraz Starożytnych i Młodocianych Godnych jako ziemskiej fazy Królestwa. Będą wzajemnie sobie obiecywać, że pójdą, będą zapewniać, iż nie będą z tym zwlekać, będą starali się to uczynić możliwie jak najszybciej, będą szukać Boga – nie siebie, świata, ciała czy diabła – lecz szukać Pana]. A tak wiele ludu i narodów niezliczonych przyjdzie szukać Pana zastępów w Jeruzalem i błagać oblicze Pańskie [przyjdą do Nowego Jeruzalem, ówczesnego Królestwa – do jego fazy duchowej pokazanej w Maluczkim Stadku i Wielkiej Kompanii, jak również jego fazy ziemskiej pokazanej w Starożytnych i Młodocianych Godnych, którzy w tym czasie będą rządzić cielesnym Izraelem. Przyjdą po to, by złożyć swe własny śluby i zanosić swe modlitwy do Pana, szukając Boga we wszystkim, tak by w ten sposób mogli uczcić Boga i pojednać się z Nim]. Tak mówi Pan zastępów: W one dni uchwyci się dziesięć mężów ze wszystkich języków tych narodów; uchwyci się, mówię, podołka jednego Żyda, mówiąc: Pójdziemy z wami, bo słyszymy, że Bóg jest z wami”.

      Proroctwo to ma podwójne wypełnienie. W tym pierwszym, dziesięć językowych narodów Europy w 1878 roku uchwyciło się Disraeliego, nawróconego Żyda, który był brytyjskim premierem, zgadzając się współpracować z nim w uwolnieniu narodu żydowskiego z okrutnej niewoli, w której znajdował się on wśród tych dziesięciu językowych narodów. Jest też i większe zastosowanie: Tych dziesięć językowych narodów chwyci się całego narodu żydowskiego po czasie ucisku,

poprzednia stronanastępna strona