Epifaniczny tom 17 – rozdział 11 – str. 296
Znaki czasów na temat powrotu naszego Pana
początek wielkiego czasu ucisku (Mat. 24:21,22; 13:41,42; Dan. 12:1; Obj. 14:14,18-20), którym kończy się Wiek Ewangelii, a zaczyna Wiek Tysiąclecia; że chociaż ucisk ten będzie ogólnoświatowy, centrum jego burzy będzie chrześcijaństwo, symbolizowane przez Judeę i Jeruzalem (Jer. 25:29-33; Izaj. 13:11-13; Sof. 3:8; Mat. 24:16-22; Ezech. 7:1-27); że chrześcijaństwo, symbolizowane przez Jeruzalem, przejdzie w tym wielkim ucisku przez cztery rodzaje kar, co pokazuje Ezech. 14:21, przy czym miecz, o którym tam mowa, symbolizuje światową wojnę i światową rewolucję (w. 17), głód i zaraza są dosłowne i ogólnoświatowe (por. 13, 19), a dzikie zwierzęta reprezentują ludzi nie przestrzegających prawa – anarchistów, gdyż dzikie zwierzęta nie zwracają uwagi na prawo i porządek i jako takie odpowiednio reprezentują anarchistów (w.15); że wielki ucisk miał się zatem składać ze światowej wojny, rewolucji, głodu, zarazy i anarchii; że począwszy od 1 sierpnia 1914 roku znajdujemy się w tym wielkim ucisku, a wojna z lat 1914-1918 oraz 1939-1945 była przepowiedzianą wojną światową tego wielkiego ucisku (Joela 3:1-14); że wielkie braki żywności w wielu krajach od roku 1914 są częścią głodu tego wielkiego ucisku i że warunki te pogorszą się w miarę przechodzenia czasu ucisku przez światową rewolucję i anarchię; że po roku 1914 niespotykanie wielkie epidemie, takie jak grypa, cholera, dur brzuszny i plamisty, polio itp. są częścią zarazy tego wielkiego ucisku i że takie i inne epidemie będą narastały w miarę przechodzenia wielkiego ucisku przez światową rewolucję i anarchię?
Czy wiesz, że: Bóg pokazał Eliaszowi na górze wizję wielkiego ucisku w wietrze, trzęsieniu ziemi i ogniu, co kolejno odpowiada światowej wojnie, rewolucji i anarchii (1Król. 19:11,12); że słowo ziemia jest w Biblii używane w znaczeniu społeczeństwa (Mat. 5:13; 1 Moj. 6:12; 11:1), a zatem trzęsienie ziemi oznacza w Biblii rewolucję, ponieważ rewolucja sprawia,