Epifaniczny tom 17 – rozdział 11 – str. 308
Znaki czasów na temat powrotu naszego Pana
nie może być jednostką – wielkim izraelskim prorokiem i reformatorem – ponieważ jedna osoba nie mogłaby dotrzeć do wszystkich narodów swego własnego pokolenia, usiłując ich nawrócić, nie wspominając już o tych z innych pokoleń; że Bóg Jezusowi i Kościołowi zlecił misję podjęcia próby nawrócenia świata (Mat. 9:13; 28:18,19; Łuk. 24:46,47; Dz.Ap. 1:8), a zatem to oni są Eliaszem z Mal. 4:5,6; że Jan Chrzciciel przyszedł w duchu i mocy Eliasza, ponieważ usiłował nawrócić Izrael (Mat. 17:12; Łuk. 1:17); że Eliasz, o którym Jezus mówi, że „ma przyjść” (Mat. 11:14 [polskie tłumaczenia oddają ten czasownik w czasie przeszłym, natomiast br. Johnson cytuje według Revised Version – przypis tł.]), według tego świadectwa jeszcze nie przyszedł, chociaż Jan Chrzciciel już przyszedł; że Eliaszem, o którym mówił tam Jezus jest Kościół, i że zdanie to powinno być zatem przetłumaczone następująco: „On [Jan Chrzciciel] jest [reprezentuje] tym Eliaszem, który ma przyjść”; że zarówno Eliasz, jak i Jan byli zatem typem Kościoła?
Czy wiesz, że: starotestamentowa Izabela, która była związana ze swym mężem Achabem niezgodnie z Boskim prawem (2Moj. 34:12-16; 1Król. 16:31,32), za pośrednictwem władzy Achaba wprowadziła w Izraelu fałszywą religię i prześladowała wszystkich tych, którzy się jej sprzeciwiali, szczególnie Eliasza (1Król. 17:1-3; 18:1-4,9-19); że Izabela z Obj. 2:20 (napisanego długo po śmierci Izabeli ze Starego Testamentu) jest antytypiczną Izabelą, kościołem katolickim, który stał się symboliczną nierządnicą (Obj. 2:20-23; 17:1-6; 18:3-11) z powodu nieprawego związku z antytypicznym Achabem, władzą świecką, niezgodnie z Boskim prawem, które wymagało, by Kościół pozostał czystą panną oczekującą na poślubienie przez Chrystusa w czasie Jego drugiego adwentu (2Kor. 11:2; Obj. 19:7-9); że także antytypiczna Izabela za pośrednictwem władzy antytypicznego Achaba wprowadziła do duchowego Izraela swą fałszywą religię i prześladowała tych, którzy się jej sprzeciwiali, szczególnie antytypicznego Eliasza, prawdziwy Kościół; że tak jak Eliasz z powodu prześladowań Izabeli i Achaba zmuszony był do ucieczki na literalną pustynię na okres 3 1/2 proroczych lat – 1260 dni (Jak. 5:17,18), tak prawdziwy Kościół musiał uciekać