Epifaniczny tom 17 – rozdział 10 – str. 284

Czas powrotu naszego Pana

będą żywymi kamieniami tej świątyni i kapłanami (Obj. 1:6; 5:10; 20:6).

KOGO REPREZENTUJĄ GŁUPIE PANNY?

      Niektórzy błędnie sądzą, że głupie panny (Mat. 25:1-12) reprezentują złych ludzi, a nie grupę chrześcijan, którzy ostatecznie będą zbawieni i staną się częścią Wielkiej Kompanii. By pomóc takim, podajemy tutaj dalsze wyjaśnienie tej przypowieści, dołączając pewne myśli na temat zamknięcia drzwi.

      Biblijne fakty i symbole, jak również wypełnianie się tej przypowieści dowodzą, że głupie panny to chrześcijanie – część tych chrześcijan, którzy należą do klasy Wielkiej Kompanii. Panna, bez względu na to czy jest mądra, czy głupia, jest czystą dziewicą i dlatego w symbolach Biblii używana jest jako figura poświęconego ludu (Psalm 45:15,16; Obj. 14:4; Pieśni.Sal. 1:3; 6:8, por. z Obj. 7:9; 2Kor. 11:2). Rozumiemy, że zarówno głupie, jak i mądre panny są chrześcijanami właśnie dlatego, że Biblia używa panien do przedstawienia poświęconych ludzi. Z pewnością ci, którzy nie są chrześcijanami, nie udają się w duchu swych umysłów na spotkanie Chrystusa w Jego drugim adwencie, jak czynią to głupie panny. Z pewnością źli nie „miłują jego przyjścia”, jak czynią to obydwie grupy panien z przypowieści; źli z pewnością nie przygotowują się też na spotkanie z Nim, jak czynią to obydwie grupy panien. Dlatego głupimi pannami nie mogą być źli ludzie, lecz chrześcijanie, ponieważ postępują jako tacy, nawet jeśli są głupimi.

      By właściwie zrozumieć tę przypowieść, musimy dostrzec jej cel i zakres. Scena ukazująca różnice między odpowiednio i nieodpowiednio przygotowanymi pannami, wychodzącymi na spotkanie oblubieńca powracającego w krajach Wschodu ze swą oblubienicą, przedstawia dwie klasy chrześcijan w czasie końca, odpowiednio i nieodpowiednio przygotowane do wyjścia na spotkanie z Panem w Jego drugim adwencie. Historia z Mat. 25:1-12 często ma swe

poprzednia stronanastępna strona