Epifaniczny tom 17 – rozdział 1 – str. 15
Główne cele powrotu naszego Pana
które mieszczą się w zakresie tej książki i zostaną omówione w logicznym porządku. Na podstawie Pisma Świętego stwierdzamy, że nasz Pan powraca dla zrealizowania wielu celów, z których w niniejszej książce omówimy przede wszystkim następujących siedem: (1) zgromadzenie i wyzwolenie z ziemi Maluczkiego Stadka ; (2) oczyszczenie i wyzwolenie Wielkiej Kompanii; (3) rozwinięcie Młodocianych Godnych; (4) obalenie królestwa szatana; (5) ustanowienie Królestwa Bożego; (6) błogosławienie sposobnościami restytucji całej rodziny ludzkiej – zarówno żyjących, jak i zmarłych; oraz (7) wypróbowanie i nagrodzenie każdego członka rodziny ludzkiej. W obecnym rozdziale zajmiemy się krótko każdym z nich, a w rozdziałach następnych podamy na ich temat więcej szczegółów.
ZGROMADZENIE I WYZWOLENIE MALUCZKIEGO STADKA
(1) Nasz Pan przychodzi po to, by Słowem prawdy zgromadzić i Swą mocą wyzwolić Swoją przyszłą Oblubienicę, Maluczkie Stadko. Kościół został Mu poślubiony (2Kor. 11:2); w świętej czystości pozostawał wolny od wszelkich świeckich związków i przymierzy, dając świadectwo o Królestwie i tęskniąc do Królestwa Jezusa, kiedy to będzie z Nim połączony. Wierność Jezusowi kosztuje go bardzo dużo – wszystko, co ma na tym świecie. Wierność taka podoba się Panu, który po powrocie przede wszystkim zgromadza Kościół przez prawdę i do prawdy, do „pokarmu na czas słuszny” (Mat. 24:28, 31, 45; Łuk. 12:36, 37, 42). Ta uczta prawdy jest dla niego bankietem pożegnalnym przed weselem; wielce go ona raduje, gdyż On Sam ją dla niego przygotował. Potem, w ramach dzieła drugiego adwentu, przychodzi czas na wyzwolenie Kościoła w pierwszym zmartwychwstaniu, przez które Pan zmienia go ze stanu człowieczeństwa do stanu boskości, ze słabości w moc, z niesławy w sławę, ze skazitelności w nieskazitelność, ze śmiertelności w nieśmiertelność (2 Piotra 1:4; 1 Kor. 15:42-54). Tak więc przychodzi On ponownie, by przyjąć Kościół do Siebie oraz dać mu miejsce przygotowane przez Niego, tak by gdzie On jest, i oni byli (Jan 14:2,3). Śpiąca część Kościoła poprzedza