Epifaniczny tom 17 – rozdział 1 – str. 22
Główne cele powrotu naszego Pana
i Jezus w czasie pobytu na ziemi byli przykładami takiej doskonałości (Żyd. 2:6-9). Podobieństwo do Boga oznacza doskonałą ziemię i panujących nad nią doskonałych władców. Jednak jak zauważa św. Paweł (Żyd. 2:8), obraz i podobieństwo Boże (pierwotna doskonałość istoty i panowanie) zostały utracone, a miejsce obrazu Boga zastąpiła fizyczna, umysłowa, moralna i religijna degradacja. W miejsce podobieństwa do Boga nastała tyrania przeklętej ziemi (1Moj. 3:17-19) nad człowiekiem, wielce uciskając go aż do momentu odebrania mu życia. Pismo Święte zapewnia nas, że wszystko to stało się udziałem człowieka z powodu grzechu Adama, który był przykładem człowieka w pierwszej próbie (1Moj. 3:1-24; Rzym. 5:12-21; 1Kor. 15:21,22). Obecnie rodzina ludzka jest tylko wrakiem tego, czym była w Adamie i Ewie. Ten smutny, upadły stan naszego rodzaju wielce przemawia do współczucia naszego Stwórcy, który pomimo wydania wyroku, będącego wyrazem Jego niezadowolenia (śmierci, nie wiecznego życia w mękach), pamiętał o miłosierdziu wobec upadłego i potępionego człowieka, posyłając na świat Swego umiłowanego Syna jako cenę wykupienia człowieka ze śmierci (Mat. 20;28; 1Tym. 2:4-6; Jan 3:17; Rzym. 5:7, 8, 16-19). Tak jak pierwszy adwent Chrystusa miał na celu złożenie ceny okupu (Wiek Ewangelii, tworzący czas wyboru Jego Oblubienicy między Jego dwoma adwentami, miał na celu udostępnienie jego błogosławieństw tylko wybranym – Jego Kościołowi), tak Jego drugi adwent ma na celu udostępnienie ceny okupu w celu podniesienia w restytucji nie wybranych, przywrócenia ich do pierwotnego stanu obrazu i podobieństwa Bożego, z ruiny, jaką dziedzicznie sprowadził na wszystkich grzech Adama.
Tak więc śmierć bezgrzesznego Jezusa dostarcza zasługę wystarczającą do uwolnienia wszystkich z kary za grzech Adama i gwarantuje sposobność uzyskania pełnego wyzwolenia ze skutków tego grzechu, restytucję do pierwotnej doskonałości Adamowej. Chrystus powraca na ziemię właśnie po to, by dokonać przywrócenia chwalebnego obrazu Boga,