Epifaniczny tom 17 – rozdział 1 – str. 25
Główne cele powrotu naszego Pana
być przywrócone przy powrocie Pana, po wydaniu świadectwa na całym świecie w celu wyboru Oblubienicy Chrystusa (Dz.Ap. 1:6-8)] i znowu go [Królestwo] wystawię [dlaczego powraca i ustanawia królestwo?], aby ci, co pozostali z ludzi [pozostałość oznacza to, co zostaje po wzięciu z niej jakiejś części; pozostali z ludzi to zatem wszyscy ci, którzy nie zostali wybrani jako przyszłe części Oblubienicy, tj. cały nie wybrany świat – żyjący i zmarli] szukali Pana i [w greckim nawet] wszystkie narody, nad którymi wzywano imienia mojego”. Jest pewna różnica między „ludem imieniowi swemu” a „wszystkimi narodami, nad którymi wzywano imienia mojego”. Jest to ta sama różnica, jaka istnieje w sposobie nazywania żony nazwiskiem jej męża oraz w sposobie określania własności w akcie notarialnym nazwiskiem jej właściciela. Fragment ten wyraźnie pokazuje, że wraz z zakończeniem wyboru Oblubienicy nasz Pan powraca, by założyć Królestwo Boże oraz by błogosławić wszystkich tych, którzy zostali pominięci i pozostawieni bez pomocy w czasie jej wybierania. Oznacza on zatem błogosławieństwa dla żyjących i zmarłych.
2Tes. 1:10 dowodzi, że Jezus powraca nie tylko po to, by być uwielbionym w Swych świętych, lecz by być podziwianym, czczonym przez tych, którzy uwierzą w on dzień – w dzień Tysiąclecia trwający 1000 lat. Rzym. 8:17-21 wskazuje, że wszelkie ludzkie stworzenie znajdujące się w stanie klątwy oczekuje wyzwolenia podczas objawienia się w chwale Chrystusa i Kościoła jako synów Bożych (zob. także Kol. 3:4). Podobna myśl, oparta na obrazie Izraelitów oczekujących na to, aby – po zakończeniu składania ofiar – Najwyższy Kapłan wyszedł z Przybytku (3Moj. 9:22) i błogosławił ich, jest podana u Żyd. 9:28, gdzie Chrystus pokazany jest jako przychodzący ponownie w celu błogosławienia tych, którzy Go oczekują, co według Rzym. 8:19,21 obejmuje całą rodzinę ludzką. Psalm 22:28-30 to wspaniałe świadectwo na ten temat. Werset 28 wskazuje, że nastąpi powszechne uświadomienie i nawrócenie rodziny ludzkiej