Epifaniczny tom 8 – wstęp i przedmowa – str. IV

Wstęp i przedmowa

PRZEDMOWA AUTORA

      W Przedmowie do E 3 przedstawione są biblijne i rzeczowe dowody na to, jakie wersety należy uważać za typiczne. Jeden z nich podaje, że bezpośrednie stwierdzenie Biblii odnośnie tego, że dany fakt, księga lub grupa ksiąg są typiczne jest dowodem ich typicznego znaczenia. Porównanie Żyd.10:1 oraz Gal. 4:21, 22 – w połączeniu z bardzo licznymi typicznymi aluzjami do wielu odnośnych wydarzeń – dowodzi, że typiczny jest cały Pięcioksiąg (w Biblii hebrajskiej nazywany Zakonem), a więc typiczne są każda osoba, zasada i rzecz, o których on traktuje. Dowodzi to zatem, że typiczne są osoby, zasady i rzeczy, o których traktuje 4Księga Mojżeszowa. Ten fakt jest podstawą sposobu, w jaki zostanie potraktowana 4Mojżeszowa w tym i kilku następnych tomach tego dzieła, gdzie zostanie ona zbadana z punktu widzenia typu i antytypu. Zgodnie z wersetami zacytowanymi na naszej pierwszej stronie, Izrael z 4Mojżeszowej jest traktowany jako typ chrześcijańskiego Kościoła – nominalnego i prawdziwego. I właśnie z tego punktu widzenia w niniejszym tomie omówimy 4Moj.1-10; 26.

      Początkowo mieliśmy zamiar rozważyć w tym tomie około połowy 4Księgi Mojżeszowej, ale to sprawiłoby, że książka ta liczyłaby około 1000 stron – zbyt dużo jak na tom tego dzieła. Dlatego postanowiliśmy omówić tutaj tylko tę część 4Mojżeszowej, która dotyczy organizacji nominalnego i prawdziwego Izraela cielesnego, jako typu organizacji nominalnego i prawdziwego Izraela duchowego, jako świętych narodów. Tom ten obejmuje więc tylko 4Moj.1-10; 26. Oznacza to, że fragmenty pozostałej części 4Mojżeszowej zostaną omówione w E 9 oraz w którymś tomie po E 10. Stosowność omówienia 4Moj.11-14; 31 w E 9, który będzie dotyczył Posłannika Paruzji, stanie się oczywista na podstawie faktu, że jest on wielokrotnie związany z antytypami tych rozdziałów. Jeśli Pan pozwoli, jeszcze jeden tom tej serii poza E 9 zostanie poświęcony Posłannikowi Paruzji, ponieważ bardzo wiele innych wersetów, a nawet całe księgi, typicznie przedstawiają jego dzieło. Jeśli będzie to wolą Pana, przynajmniej dwa tomy tego dzieła będą też poświęcone wyjaśnieniu Księgi Objawienia. Niniejsza seria będzie zatem liczyć co najmniej czternaście tomów.

poprzednia stronanastępna strona