Epifaniczny tom 8 – rozdział 9 – str. 644

Dwie paschy oraz słup obłoku i ognia

trwają stosunkowo krótko. Z praktyki wiemy, że także i to jest prawdą. Podobnie do długotrwałych doświadczeń wytrwałości, także i one pochodzą od Pana, na co wskazuje werset  20: „wtedy na rozkaz Pana stali obozem”. Zatem do Pana, nie do nas należy decyzja, czy nasze doświadczenia wytrwałości mają trwać długo czy krótko, ponieważ tylko On dokładnie wie, do czego pragnie nas rozwinąć. Nie będąc tego świadomymi, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy nasza próba staje się wystarczająca. Naszym zadaniem jest trwanie w próbach z wiarą dziecka, radosną nadzieją, silną miłością i pełnym posłuszeństwem tak długo, jak długo one trwają, bez względu na to, czy są one długie czy krótkie. Nie napełniajmy się w czasie ich trwania niepokojem, nie narzekajmy na nie, a tym samym na Pana, który zaplanował je wraz z czasem ich trwania. Warto pamiętać, że w takich doświadczeniach nasza siła tkwi w spokoju i ufności. Nie musimy martwić się o rezultat. Możemy odpoczywać w Panu i czekać na Tego, który napełni nas odwagą, gdy będziemy na Niego czekać. Bez względu na to, jak sroga zapowiada się zima, musi nadejść wiosna i w końcu nadejdzie. Zatem czekaj, moja duszo, na Pana i bądź dobrej myśli, a On odnowi twoją siłę. W słusznym czasie nadejdzie bowiem kolejny czas postępu, tak jak napisano pod koniec wersetu  20: „i na rozkaz Pana wyruszali”. Werset 21 pokazuje, że niektóre obozowania trwały tylko przez jedną noc, a inne tylko przez jeden dzień. Przede wszystkim jest to typem faktu, że niektóre z naszych doświadczeń wytrwałości naprawdę trwają bardzo krótki czas. Potwierdzają to nasze liczne doświadczenia. Dobrze byłoby dla nas, gdybyśmy w nich wszystkich odnosili szybkie zwycięstwa, ponieważ szybkie zwycięstwo pokazuje, że jesteśmy silni pod danym względem, natomiast długotrwałe doświadczenia wytrwałości dowodzą, że pod danym względem jesteśmy mniej lub bardziej słabi. Dobrze też będzie, jeśli – podobnie do Izraelitów – po bardzo krótkiej próbie będziemy gotowi iść do przodu (w. 21); podobnie

poprzednia stronanastępna strona