Epifaniczny tom 8 – rozdział 8 – str. 506

Oczyszczenie, poświęcenie i służba Lewitów Wieku Ewangelii

taka manifestacja przyjęcia przez Boga Chrystusowej ofiary za grzech składa się z dwóch części, aktów: usprawiedliwienia i wynikającego z niego pokoju (na ile ten akt związany jest ze stanem omawianym w wersecie 8). Werset 8 odnosi się więc wyłącznie do głoszenia prawd na temat antytypicznej ofiary za grzech i ofiary całopalnej, a nie do składania ofiary za grzech i ofiary całopalnej. Jest to typicznie pokazane przez werset  8, łączący ofiarę śniedną z dwoma pozostałymi ofiarami.

      (28) Po stwierdzeniu, że zgodnie z doświadczeniem naszym oraz innych, a także zgodnie z biblijną nauką Bóg sprawiał, iż pokutującemu grzesznikowi były głoszone prawdy dotyczące Chrystusa jako ofiary za grzech, przechodzimy obecnie do wykazania, że także zgodnie z doświadczeniem naszym oraz innych, a także zgodnie z biblijną nauką, faktem pozostaje to, że przez cały ten Wiek z Boskiego polecenia pokutującym głoszone są prawdy związane z manifestowaniem przyjęcia przez Boga ofiary za grzech (antytypiczna ofiara całopalna). Rozumiemy, że głoszenie takie pokazane jest w wersecie 8 w słowach: „Potem [po wykonaniu tego, co podaje w.7] niech wezmą cielca młodego [na ofiarę całopalną; zob. w. 12] z jego ofiarą śniedną, to jest przednią mąkę zaczynioną oliwą”. Ta przednia mąka reprezentuje bardzo szczegółowe zarysy przedstawianych prawd, a oliwa przedstawia ducha zrozumienia, przy pomocy którego prawdy te powinny być przedstawiane. Pierwszą z tych prawd, zawierającą się w ofierze całopalnej i śniednej z punktu widzenia wersetu 8, jest to, że pierwszą manifestacją przyjęcia przez Boga Chrystusowej ofiary za grzech jest przebaczenie grzechów pokutującego i wierzącego grzesznika. Drugą z tych prawd jest to, że takim grzesznikom Bóg przypisuje sprawiedliwość Chrystusa. Te dwie prawdy opisują akt usprawiedliwienia ze strony Boga, ponieważ Bóg usprawiedliwia człowieka, przebaczając mu jego grzechy i przypisując mu sprawiedliwość Chrystusa. Przez te dwie rzeczy wierzący doprowadzany jest do harmonii z Boskim Prawem. Przebaczając

poprzednia stronanastępna strona