Epifaniczny tom 8 – rozdział 8 – str. 537
Oczyszczenie, poświęcenie i służba Lewitów Wieku Ewangelii
akty Boga i Chrystusa, tj. uzyskanie przez nas przebaczenia, okrycie nas sprawiedliwością Chrystusa oraz dostąpienie pokoju z Bogiem; pomnażał się też przez to nasz pokój, radość i sprawiedliwość. Bez wątpienia wszyscy przypominamy sobie różne doświadczenia prowadzące do tego samego rezultatu. Czasami spotkanie z kimś o pięknym chrześcijańskim charakterze lub z chrześcijańskim działaczem opatrznościowo okazywało się orzeźwiające. Niekiedy naszą wiarę wzmacniała możliwość udzielenia grzesznikowi pomocy do pokuty i wiary. Innym razem społeczność pokrewnych dusz, szczególnie po „ścieraniu się” z tym światem, była zachętą w naszym usprawiedliwionym życiu. Niekiedy udany wysiłek w służbie okazywał się bodźcem dla naszej ufności. Czasami nagana, skarcenie lub zachęta była opatrznościowo używana dla wzmocnienia słabnącej wiary. Niekiedy opatrznościowym doświadczeniem, niezbędnym do większego zbliżenia nas do Pana w naszych błogosławieństwach usprawiedliwienia, było poważne cierpienie, rozczarowanie, strata lub wada. Bez względu na to, jakie to były doświadczenia – sprzyjające czy niesprzyjające – nasz wierny, miłujący Pan wprowadzał je do naszego życia, aby zachować, powiększyć, potwierdzić i dopełnić naszą wiarę w uzyskanie przebaczenia i posiadanie przez nas sprawiedliwości Chrystusa oraz pokoju z Bogiem. W ten sposób nasz drogi Zbawiciel, w Swej wierności i niestrudzonym oddaniu dla nas wtedy, gdy zmierzaliśmy w kierunku usprawiedliwienia, a także wtedy, gdy byliśmy jedynie na poziomie Lewitów Wieku Ewangelii, służył dla naszej korzyści. Czyniąc to, składał ofiarę całopalną za nas jako Lewitów Wieku Ewangelii, tak jak czynił to za wszystkich innych z tej samej klasy.
(60) Ostatnie zdanie wersetu 12 mówi o rezultacie, jaki miał być wynikiem złożenia przez Mojżesza ofiary za grzech i ofiary całopalnej. Miały one dokonać pojednania za Lewitów. Jest to typem pojednującego wpływu ofiary za grzech i ofiary całopalnej naszego Pana w odniesieniu do Lewitów Wieku Ewangelii. Nasz Pan jest Narzędziem dokonującym pojednania