Epifaniczny tom 8 – rozdział 7 – str. 384
Ofiary Książąt Wieku Ewangelii – dok.
chrześcijaninem. Nie upoważnia nikogo do niebiańskiego dziedzictwa. Baptyści mają rację zaprzeczając, że usprawiedliwienie przez wiarę upoważnia kogokolwiek do nieba, chociaż mylą się, zaprzeczając mu jako prawdzie. Odrzucając je, mieli na myśli dobrą rzecz. Nie dostrzegając jednak dwóch zbawień lub dwóch kroków zbawiania w Wieku Ewangelii, nie mogli właściwie nauczać usprawiedliwienia przez wiarę z jego konsekwencjami, które przypisywali tej nauce ich oponenci, a jednocześnie trzymać się swej szafarskiej doktryny. Zaprawdę nie był to jeszcze właściwy czas na zharmonizowanie tych dwóch doktryn. Także i ta sprawa należała do Żniwa, kiedy to została właściwie zharmonizowana.
(5) Nasi bracia baptyści nie powiedzieliby, że ich szafarską doktryną jest tylko poświęcenie; nie chcemy też być zrozumiani, że uczymy w ten sposób o ich przekonaniach. Prezentują oni raczej myśl, że ich główną – szafarską – doktryną jest nawrócenie. Przez nawrócenie nie mają jednak na myśli tego, co powszechnie się przez to rozumie, tzn. nauki tak mocno podkreślanej na temat nawrócenia przez Kościół metodystów – pokuty za grzech i przyjęcia Chrystusa jako Zbawiciela. Baptyści uwzględniają w nawróceniu te dwie rzeczy, lecz dodają coś więcej, tj. odwrócenie się od siebie i świata oraz przyjęcie Jezusa jako Pana, co jest poświęceniem. W nauce biblijnej nawrócenie obejmuje jeszcze więcej niż pogląd baptystów. Zawiera ono wszystko to, co oni mu przypisują, a dodatkowo wszystkie elementy chrześcijańskiego życia zawarte w dostosowaniu swojego charakteru do charakteru Pana. Innymi słowy, biblijne nawrócenie obejmuje wszystkie kroki człowieka w postaci odwrócenia się od grzechu, samego siebie i świata oraz zwrócenia się do Boga, aż do osiągnięcia krystalizacji do obrazu Boga. Możemy z tego zauważyć, że baptystyczny pogląd na nawrócenie, chociaż niekompletny, jest bliższy prawdzie niż pogląd Kościoła metodystów. Z ich punktu widzenia dostrzegamy, że w ich szafarskiej doktrynie obecna była