Epifaniczny tom 8 – rozdział 8 – str. 487

Oczyszczenie, poświęcenie i służba Lewitów Wieku Ewangelii

Żydów i chrześcijan, o Józefie jako typie Chrystusa, bitwach Izraela z mieszkańcami Kanaanu jako typach walk chrześcijan z grzechem i błędem, o podróży do Kanaanu jako typie podróżowania ludu Pana do Królestwa itd. Nauki te były podawane prospektywnym usprawiedliwionym z wiary w domu, w szkole, na lekcjach katechezy, w szkołach niedzielnych, na kazaniach, w rozmowach, w gazetach, w czasopismach i książkach. Jako Swych narzędzi, kropiących ich antytypiczną wodą oczyszczenia, Pan używał więc rodziców, nauczycieli, katechetów, kaznodziejów, pisarzy itd. W wyniku tego podawano im oczywiście wiele historycznych, etycznych i naprawiających nauk w typie i antytypie. Służyły one za dobry standard, z poziomu którego można było dostrzegać i naprawiać wady, dostrzegać i praktykować zalety, a także dostrzegać i wierzyć w prawdy. Wszystko to służyło oczywiście jako pomoc dla prospektywnych Lewitów w oczyszczaniu się, a także pomagało im nienawidzić i odrzucać grzech, a praktykować sprawiedliwość. Pomagało to im zapewne w przeprowadzaniu antytypicznego oczyszczania z nieczystości odziedziczonych i praktykowanych grzechów Adamowych. Widzimy więc, że kropienie prospektywnych Lewitów Wieku Ewangelii antytypiczną wodą oczyszczenia pomagało im przez kierowanie ich do pokuty, a także towarzyszyło im w tej drodze. Udzielało im bowiem wiedzy o grzechu i sprawiedliwości i wzbudzało częściową nienawiść do nieczystości grzechu oraz częściowe pragnienie uwolnienia się od niej, a także częściowe zamiłowanie do sprawiedliwości i pragnienie jej praktykowania. Wszystkie te elementy stanowią część pokuty – pierwszy krok w zbliżaniu się do Boga.

      (9) Drugi proces oczyszczający Lewitów przedstawiony jest w następujących słowach wersetu 7: „niech ogolą brzytwą całe ciało swoje”, a dosłownie, tak jak na marginesie: „niech sprawią, by brzytwa przeszła po ich całym ciele”. Rozumiemy,

poprzednia stronanastępna strona