Epifaniczny tom 8 – rozdział 7 – str. 393
Ofiary Książąt Wieku Ewangelii – dok.
tych czynności, rozpoczynając od ofiarowania przez niego misy. Tak jak w przypadku każdej misy, jego misa była naprawianiem niewłaściwego postępowania, w tym przypadku z punktu widzenia nawrócenia jako odłączenia się od grzechu, błędu, samego siebie i świata oraz przyjęcia Jezusa jako Zbawiciela i Pana. Jak wykazaliśmy powyżej, nawrócenie obejmuje dalsze kroki, a nawet wszystko to, co zawiera się w doprowadzeniu charakteru do skrystalizowanego obrazu Boga i Chrystusa. Ponieważ jednak szafarskiej doktrynie Kościoła baptystów nie powierzono pełni doktryny o nawróceniu, jego misa, czasza i łyżka mogły jedynie uwzględniać kwestie obecne w jego szafarskiej doktrynie. Antytypiczny Achiezer ofiarował więc jako swą misę naprawianie postępowania przeciwko nawróceniu tak, jak on rozumiał ten temat. Dało mu to ogromne pole do pracy w dziele naprawiania, ponieważ obejmowało każde niestosowne zachowanie w postaci grzechu, błędu, samolubstwa i światowości, a także każde lekceważenie urzędów Jezusa jako Zbawiciela i Głowy. Jego pole do naprawiania było nawet szersze niż w przypadku wodzów z utracjuszy koron sekt fanatycznych, ponieważ oni właściwie mogli naprawiać tylko grzech będący pogwałceniem sprawiedliwości, miłości obowiązkowej. Zatem wszelkie naprawianie, jakie antytypiczny Abidan ofiarował jako swą misę, antytypiczny Achiezer ofiarował jako część swej misy. Ponieważ podaliśmy na ten temat szczegóły powyżej, omawiając misę antytypicznego Abidana, nie będziemy ich tutaj powtarzać jako części misy antytypicznego Achiezera, lecz ograniczymy nasze uwagi do tych, które są specyficzne dla misy – naprawiania niewłaściwego postępowania przez Achiezera.
(15) Naprawiał on zatem złe postępowanie zrodzone przez błędy na tyle, na ile mógł je dostrzec, nie tylko w związku z tematami pokrewnymi jego szafarskiej doktrynie, lecz także niektórymi innymi. Często więc potępiał i naprawiał zło kleru w postaci sięgania po władzę; panowania nad Boskim dziedzictwem; poniżania jego poddanych; wykorzystywania ich