Epifaniczny tom 8 – rozdział 7 – str. 451
Ofiary Książąt Wieku Ewangelii – dok.
zauważyliśmy pokazane są sprawiedliwość, moc i miłość? Odpowiadamy twierdząco. Światło promieniujące z tego chwalebnego Shekinah reprezentuje mądrość (Psalm 80:2; 97:11; Jan 1:9; por. 1Kor. 1:30). Widzimy zatem, że Bóg jest przedstawiony w Shekinah ponad skrzynią arki, która reprezentuje Chrystusa, a cztery główne przymioty Boga są pokazane w ubłagalni, cherubinach oraz świetle świecącym z Shekinah. Jak można zauważyć, werset 89 dowodzi, że Głos Boga mówiący do Mojżesza wychodził z Shekinah: „mówiący do niego znad ubłagalni … i spomiędzy dwóch cherubinów”. Słowa wypowiadane przez ten Głos także reprezentują mądrość – gdy Boska mądrość, jako prawdziwa mądrość, wyraża się wobec naszego Pana w mowie.
(73) W symbolice tej zawierają się doniosłe prawdy. Nie tylko pokazuje ona wielkiego Jehowę, lecz także Jego charakter. Lecz to nie wszystko: Głos wychodzący od reprezentacji Boga, otoczony symbolami Jego czterech głównych przymiotów, sugeruje myśl, że słowa i czyny Boga wypływają, są wypowiadane lub wykonywane zgodnie z Jego charakterem, a także przynoszą owoce właściwe takiemu charakterowi. Sugeruje ona także, że nasz Pan, jako Wykonawca Jehowy, mówi i wykonuje tylko to, co pozostaje w harmonii z charakterem i rozkazami Jehowy. Uczy ona także o Jego podporządkowaniu Jehowie we wszystkim, a szczególnie w zakresie zdobywania informacji, zarządzeń i zadań do realizacji Boskiego planu. Dowodzi, że Bóg jest źródłem planu, jego zarządzeń i dzieł, tak jak dowodzi, że Jego Wykonawcą jest Jezus. Sugeruje, że ani Ojciec, ani Syn nie czynią i nie mówią niczego, co byłoby sprzeczne z Boskim charakterem. Lojalność naszego Pana w Jego urzędowym dziele zawiera się także w symbolu Mojżesza, który zawsze lojalnie przychodził do Boga po wskazówki i który wykonywał Jego wolę, przekazywaną mu przez Głos. Tak jak w typie Mojżesz został wielce zaszczycony prerogatywą swego urzędu, dającą mu przywilej dostępu