Epifaniczny tom 8 – rozdział 6 – str. 351
Ofiary Książąt Wieku Ewangelii – cd.
w ten sposób objawianymi jako Lewici, których pozbycie się przyniesie wam błogosławieństwa, a im udzieli doświadczeń niezbędnych do oczyszczenia. Zachęcamy też wszystkich starszych i wszystkich pozostałych do braterskiej miłości, nieskwapliwości, wyrozumiałości, cichości, wzajemnej troski, wzajemnej oceny, wzajemnej użyteczności w zborach oraz lojalności w badaniu, głoszeniu i praktykowaniu Słowa, zawsze szukając woli Głowy i okazując wierne jej posłuszeństwo. Wówczas wszystko będzie dobrze ze starszymi i wszystkimi pozostałymi. Szczerze pracujmy i módlmy się o to.
(48) Rozważając 4Moj. 7, dotychczas podaliśmy typ i antytyp naszego rozumienia wersetów od 1-59. Obecnie pragniemy zastanowić się nad typem i antytypem ofiar Abidana, syna Gideoniego, księcia Beniamina, typicznie przedstawionych w 4Moj. 7:60-65. Rozważania te dotyczą ofiar księcia ostatniego pokolenia po zachodniej stronie przybytku – Beniamina (4Moj. 2:18,22). W roz. 1 podaliśmy pewne myśli wyjaśniające antytypicznych Beniamitów. Musimy pamiętać, że są oni sektami fanatycznymi. Przez słowo fanatyczne rozumiemy w tym kontekście cechę, która opiera wiarę i działanie nie tylko na Piśmie Świętym, lecz na pozabiblijnych wrażeniach, uczuciach, snach, wizjach, „brzemionach” itp., w rezultacie czego jej wyznawcy skłonni są do mniej lub bardziej nierozsądnych rzeczy. Na przykład niektórzy kwakrzy dzięki swym wrażeniom odczuli, że Pan położył na nich „brzemię” (głęboko odczuwaną odpowiedzialność), by chodzić zupełnie nago po ulicach ludnych miast, ogłaszając biady dla ich mieszkańców za grzech; czynili więc te nierozsądne rzeczy. Podatność Josepha Smitha na wrażenie, że otrzymał księgę Mormona z zakopanych złotych tabliczek, do których został skierowany przez wizję, i że przetłumaczył na angielski greckie i hebrajskie Pismo Święte, nie znając tych języków, to przykłady fanatycznych cech prowadzących antytypicznych Beniamitów do robienia nierozsądnych rzeczy. W pobudzaniu ich do przekonań i działań pewną rolę odgrywa więc okultyzm.