Epifaniczny tom 8 – rozdział 3 – str. 109
GRZESZNICY I NAZAREJCZYCY
WIEKU EWANGELII
4Moj.5; 6
TRZY KLASY GRZESZNIKÓW WIEKU EWANGELII – GRZESZNICY W KOŚCIELE – NAZAREJCZYCY WIEKU EWANGELII – PYTANIA BEREAŃSKIE
Naszym przywilejem w poprzednich rozdziałach było wyjaśnienie 4Moj. 1-4 oraz 26 z punktu widzenia typu i antytypu Wieku Ewangelii. Z łaski Boga, w obecnym rozdziale w ten sam sposób mamy nadzieję przedstawić 4Moj. 5; 6. Wierzymy, że tych siedem oraz wszystkie pozostałe rozdziały 4 Mojżeszowej są także typem spraw Epifanii i Tysiąclecia. W tomie na temat 4 Mojżeszowej pragniemy jednak podkreślić antytypy Wieku Ewangelii. Jak pamiętamy, zwracaliśmy już uwagę na to, że narożne deski świątnicy najświętszej, w których ⅓ jest widoczna ze świątnicy najświętszej, są typem 2 Mojżeszowej, 3 Mojżeszowej, 4 Mojżeszowej i 5 Mojżeszowej. Pamiętamy również, że w tym samym artykule stwierdzono, że jeden ze słupów świątnicy najświętszej przedstawia Jezusa jako Boską istotę oraz Księgę Objawienia, której jest Autorem. Inny z tych słupów przedstawia św. Pawła jako Boską istotę oraz List do Żydów, którego jest autorem. Z tego punktu widzenia związek Listu do Żydów z 2 i 3 Mojżeszową skłania nas do wniosku, że reprezentujący go słup stał po tej samej stronie świątnicy najświętszej co narożne deski, będące typem 2 i 3 Mojżeszowej. Ponieważ Księga Objawienia ma podobny związek z 4 i 5 Mojżeszową, wierzymy, że słup reprezentujący Księgę Objawienia stał po tej samej stronie świątnicy najświętszej, po której znajdowały się narożne deski będące typem 4 i 5 Mojżeszowej. Zrozumienie antytypów nauk zapisanych w 4 i 5 Mojżeszowej ma więc zasadnicze znaczenie dla zrozumienia Objawienia. To właśnie z tego powodu w niniejszym tomie