Epifaniczny tom 8 – rozdział 4 – str. 180
Ofiary Książąt Wieku Ewangelii
synody, zgromadzenia itp.; towarzystw biblijnych; towarzystw traktatowych; towarzystw publikujących książki; oraz towarzystw wydających czasopisma. Z tego punktu widzenia staje się oczywiste, że woły reprezentują konstytucje (lub statuty, w przypadku towarzystw posiadających osobowość prawną) oraz regulaminy sześciu wspomnianych rodzajów towarzystw. Konstytucje (statuty) i regulaminy pełnią w takich towarzystwach taką samą rolę, jaką dwanaście wołów pełniło w sześciu wozach – ciągną je w realizowaniu ich funkcji, by towarzystwa te wypełniały swą misję.
(14) Nie powinniśmy rozumieć, że tych sześć wozów przedstawia tutaj sześć pojedynczych organizacji, lecz sześć rodzajów organizacji, co wynika z faktu, że wszystkie denominacje posiadają tych samych sześć rodzajów organizacji. I tak, w każdej denominacji jest wiele towarzystw misyjnych, przynajmniej jedno ogólne i kilka bardziej specjalistycznych. Jest też wiele towarzystw biblijnych, takich jak Brytyjskie i Zagraniczne Towarzystwo Biblijne, Amerykańskie Towarzystwo Biblijne, Pruskie Towarzystwo Biblijne, itp. Ta sama uwaga dotyczy wymienionych powyżej pozostałych czterech rodzajów towarzystw. To właśnie te fakty skłaniają nas do poglądu, że tych sześć wozów przedstawia tutaj sześć rodzajów organizacji, a nie po prostu sześć pojedynczych organizacji. Podobnie woły nie reprezentują tutaj po prostu sześciu konstytucji (statutów) i sześciu regulaminów, lecz sześć rodzajów konstytucji (statutów), przy czym każdy z nich jest dostosowany do odpowiedniego rodzaju organizacji, oraz sześć rodzajów regulaminów, z których każdy dostosowany jest do odpowiedniej organizacji. Zgodnie z tym dwa woły ciągnące jeden wóz reprezentują jeden rodzaj konstytucji (statutów) i jeden rodzaj regulaminów.
(15) Gdy mówimy o tych sześciu rodzajach towarzystw, mamy na myśli obraz skończony. W rzeczywistości, towarzystwa wymienione powyżej nie istniały od czasów poapostolskich.