Epifaniczny tom 8 – rozdział 4 – str. 194

Ofiary Książąt Wieku Ewangelii

Pańskiej wymaga usunięcia z serca zła (1Kor. 5:7,8), jak wskazuje na to typ, który musiał być obchodzony z przaśnym chlebem, po usunięciu z domów Izraelitów wszelkiego kwasu i jego spaleniu; (3) pokazywali to także, udowadniając, że takie symbolizowanie wymaga reformy serca, by nadać tej uroczystości świętą atmosferę, w odróżnieniu od zwykłego posiłku. Zgodne z tym były też myśli, że (4) Wieczerza jest uroczystością pamiątkową; że (5) wymaga zbadania samego siebie; (6) nacisk, jaki kładli na ostrzeżenie, by nie jeść i nie pić niegodnie, a także podawane przez nich dowody, że takie niegodne spożywanie czyni człowieka winnym ciała i krwi (winnym grzechu wobec nich); (7) wyliczanie wszystkich form zła w postaci duchowej słabości, choroby i snu, jako wyniku niegodnego uczestniczenia w symbolicznej uczcie okazywało się naukami naprawiającymi złe postępowanie. Mówiąc o tych szczegółach, podkreślali oni 1Kor. 11:26-34, jako biblijną podstawę swej nauki, że symboliczne spożywanie chleba i wina oznacza i wymaga reformy postępowania. W ten sposób ofiarowali antytypiczną misę.

     (31) Czaszą antytypicznego Nachszona były nauki obalające, jakich kalwińscy wodzowie z utracjuszy koron używali przeciwko atakom na naukę, że chleb i wino reprezentują ciało i krew Chrystusa, a ich spożywanie reprezentuje korzystanie chrześcijan z zasługi Chrystusa oraz ich wzajemną społeczność. Katolicy przez pogląd transsubstancjacji oraz luteranie przez pogląd instrumentalizacji zwalczali tę naukę z ogromną przebiegłością, utrzymując, że wszyscy uczestniczący ustami spożywają rzeczywiste ciało i krew. Jednak antytypiczny Nachszon był w stanie obalić każdy argument wysuwany przez zwolenników transsubstancjacji i instrumentalizacji. Niektóre z obalających argumentów, użyte przez nas przeciwko tym dwóm błędnym poglądom na istotę Wieczerzy Pańskiej w TP ’33, 15, są takie same, jak te używane przez antytypicznego Nachszona. Nie posiadając pełnego światła na temat Wieczerzy Pańskiej, antytypiczny Nachszon nie mógł jednak

poprzednia stronanastępna strona