Epifaniczny tom 8 – rozdział 4 – str. 196

Ofiary Książąt Wieku Ewangelii

i poświęcenia; wzbudza nadzieję w chwalebny końcowy rezultat dla całej Bożej rodziny, sugerując nowe wino; wzmacnia posłuszeństwo przez podporządkowanie się napomnieniom istotnym dla Wieczerzy Pańskiej; pogłębia pokorę przez pełne powagi ożywienie serca i umysłu łaską Boga, stanowiącą podstawę tej uroczystości; pobudza gorliwość i samoofiarę przez ukazywanie umysłowi ofiary Boga i Chrystusa w celu pobożnego upamiętnienia i symbolizowania. Na te i na wiele innych sposobów wykazywali oni, w jaki sposób pamiątkowe i symboliczne rozumienie Wieczerzy Pańskiej zachęca do wyrabiania właściwych cech i postępowania. W ten sposób antytypiczny Nachszon przyniósł złotą łyżkę.

      (33) Werset 13 i równoległe wersety tego rozdziału wskazują, że misy i czasze były srebrne, natomiast werset 14 i równoległe wersety tego rozdziału wskazują, że łyżki wszystkich książąt były złote. Jak już od dawna wiemy, w symbolach biblijnych srebro reprezentuje prawdę, a złoto – to, co Boskie. W przypadku misy i czaszy chodzi więc o to, że prawda charakteryzowała naprawianie złych cech i postępowania, a także obalanie błędów, dokonywane przez nauki antytypicznego Nachszona w jego poglądach na temat Wieczerzy Pańskiej. W przypadku złotej łyżki chodzi o to, że etyczne nauki antytypicznego Nachszona, wynikające z Wieczerzy Pańskiej, były Boskie, ponieważ pochodziły od Boga, ponieważ przyzwyczajały do rozwijania Boskiego charakteru, prowadziły do chwały, czci i nieśmiertelności oraz uwydatniały chwałę Boga. Waga tych trzech naczyń – misy 130, czaszy 70 i łyżki 10 sykli według sykla świątynnego – w sumie wynosiła 210 sykli. Jak można zauważyć, waga każdego naczynia w syklach miała wartość nominalną 10 lub jej wielokrotności – 130, 70, 10. Symbolizuje to fakt, iż były one ofiarami tych, którzy ostatecznie będą mieć naturę niższą od Boskiej, ponieważ 10 i jej wielokrotności symbolizują natury niższe od Boskiej. Ich suma, 210, jako wielokrotność zarówno 7, jak i 10, sugeruje myśl, że chociaż ofiarujący je ostatecznie będą w naturze niższej od Boskiej,

poprzednia stronanastępna strona