Epifaniczny tom 8 – rozdział 4 – str. 213

Ofiary Książąt Wieku Ewangelii

oznacza podzielone imperium Grecji. Antytypiczny Eliab wykazywał, że większość wydarzeń przepowiedzianych w Dan. 7; 8 odnośnie czwartego królestwa nie wypełniła się w podzielonym imperium Grecji, lecz wszystkie one wypełniły się w cesarstwie Rzymu i jego podziałach. Niektórzy z jego przeciwników wyrażenie „mały róg” stosowali do Antiocha Epifanesa, inni do władzy Mahometa. Antytypiczny Eliab obalał te poglądy dowodząc, że odnosi się ono do papiestwa. Niektórzy z jego przeciwników uznawali 1260 i 1290 dni za liczbę literalnych dni w historii Antiocha Epifanesa, a równoległe 1260 dni z Objawienia – za odnoszące się do liczby literalnych dni w historii Nerona; niektórzy nie chcieli wyznaczać daty ich początku, którą dla innych był rok 606 n.e., data dekretu Focusa. W tej kwestii antytypiczny Eliab był najbliżej prawdy, broniąc daty 538 r. n.e., kiedy to generał Belisariusz, starając się wyegzekwować dekret Justyniana, zmusił Ostrogotów do odstąpienia od oblężenia Rzymu. Ale właściwą datą jest rok 539 n.e., kiedy to Belisariusz zniszczył królestwo Ostrogotów i w ten sposób uwolnił papieża od płynących z tego tytułu ograniczeń, pozwalając mu ustanowić we Włoszech jego własną władzę. W kwestii daty powrotu Chrystusa br. Miller oczywiście się mylił, co antytypiczny Eliab musiał przyznać, nie będąc w stanie udzielić zadowalającego wyjaśnienia roku 1844. Co do przedtysiącletniego powrotu naszego Pana wielu z jego przeciwników zwalczało go na korzyść postmillenaryzmu. Jednak antytypiczny Eliab umiejętnie wykazywał ich błąd i dowodził biblijności premillenaryzmu. W ten sposób antytypiczny Eliab był skuteczny w sporze z przeciwnikami prawdy, którą br. Miller podał w swoim ruchu – ofiarował antytypiczną czaszę, wypełnioną antytypiczną przednią mąką, zagniecioną z antytypiczną oliwą.

      (54) Antytypiczny Eliab ofiarował także łyżkę, wypełnioną wonnym kadzidłem. Łyżka ta reprezentuje wychowanie w sprawiedliwości oraz nauki etyczne, jakie adwentystyczni wodzowie z utracjuszy koron przedstawiali w związku z proroctwami

poprzednia stronanastępna strona