Epifaniczny tom 8 – rozdział 3 – str. 143
Grzesznicy i Nazarejczycy Wieku Ewangelii
z ich urzędów – symbolicznych głów. Dopuszczenie przez typicznego Nazarejczyka, by jego włosy rosły, przedstawia fakt, że antytypiczni Nazarejczycy powinni stale używać i rozwijać swe władze urzędowe. Dozwolenie przez typicznego Nazarejczyka, by inni obcięli jego włosy, przedstawia dozwolenie przez antytypicznego Nazarejczyka na to, by inni skłonili go do zaprzestania używania przez niego jego urzędowych władz, tak jak obcięcie ich przez niego samego byłoby typem zaniechania używania przez niego tych władz. Św. Paweł, który nie pozwolił na odebranie sobie władz apostolskich, na co wskazują 2 List do Koryntian i List do Galacjan, jest antytypem Nazarejczyka, który nie pozwolił, by brzytwa przeszła po jego głowie. Wyżej wspomnianych dziesięciu reformatorów jest natomiast typem Nazarejczyka pozwalającego na obcięcie swoich włosów, gdyż pozwolili na odebranie sobie urzędowych władz przez sekciarzy z ich własnych ruchów. Antytypiczne strzyżenie oznacza albo częściową niewierność, albo przynajmniej niedbalstwo (pokazane w Samsonie) w używaniu władz antytypicznego Nazarejczyka. Tylko bezpośrednie polecenie od Pana mogło nakazać to antytypicznemu Nazarejczykowi. Wyrzekając się w obliczu gróźb inkwizycji swych nauk, a tym samym swych władz urzędowych, John Wessel wydaje się być antytypem Nazarejczyka, który obciął swe włosy. Pan jest częścią antytypu polecenia przez Jehowę typicznemu Nazarejczykowi, by pozwolił swym włosom rosnąć, gdy przez św. Pawła i Piotra napominał sług Kościoła do wierności w używaniu ich władz urzędowych (1Kor. 4:1,2; 1Piotra 5:1-4), a przez św. Pawła mówił do Tymoteusza: „wykonuj pracę ewangelisty, pełnij rzetelnie służbę swoją”. Jeśli zastanowimy się nad podanymi właśnie wyjaśnieniami na temat głowy, włosów, ich zapuszczania i obcinania w przypadku antytypicznego Nazarejczyka, z łatwością dostrzeżemy ich biblijność, logikę i zgodność z faktami.
(41) Trzeci zakaz 4Moj. 6 (w. 6-9) zabraniał Nazarejczykom kalania głowy przez kontakt z umarłymi lub przebywanie w ich