Epifaniczny tom 8 – rozdział 3 – str. 144

Grzesznicy i Nazarejczycy Wieku Ewangelii

obecności. Ponieważ śmierć stała się udziałem całej ludzkości w wyniku grzechu Adama (Rzym. 5:12), umarli są typem grzechu i grzeszników (4Moj. 19:11-22). Tak jak dotykanie umarłych czyniło człowieka typicznie nieczystym, tak „dotykanie” grzechu i grzesznika, duchowa społeczność z nimi, tj. grzeszenie, czyni człowieka antytypicznie nieczystym, plami i kala go. Wersety 7, 8 wskazują, że kontakt z umarłymi czyni człowieka bezbożnym, co dowodzi, że umarli przedstawiają grzech i grzeszników, a kontakt z nimi lub przebywanie w ich obecności jest typem aktu grzeszenia. Grzech zawsze plugawi: czyni nas nieczystymi przed Bogiem. Jego nieczystość trafnie jest pokazana przez nieczystość umarłych, ponieważ jego rezultatem jest śmierć (Rzym. 6:23; 5:12; 1Moj. 2:17). Zabronienie Nazarejczykowi wchodzenia w kontakt lub znalezienia się w obecności umarłych przedstawia zatem zakaz Jehowy kalania się grzechem przez sług Kościoła. Kontakt z umarłymi przedstawia bardziej poważny grzech niż przebywanie w obecności umarłych. Każdy przyzna, że Bóg czyni to zwłaszcza wobec sług Kościoła, choć czyni to także w odniesieniu do wszystkich jego członków. Z pewnością każdy też przyzna, że te trzy antytypiczne zakazy nazarejskie (by nie przyjmować fałszywych nauk, zasad ani bezpośrednich wniosków z nich wynikających; by nie rezygnować ani nie pozwalać innym odbierać sobie władz urzędowych; oraz by nie kalać się grzechem) – zawierają wszystkie zakazy Boga dla Jego antytypicznych Nazarejczyków. Ponieważ te trzy zakazy obejmują wszystkie przypadki, stanowi to dowód, że nasze zrozumienie antytypicznych Nazarejczyków jest prawidłowe. Nie ma tutaj żadnej urojonej interpretacji, nie ma absurdalnych spekulacji; przedstawione są tu jedynie, do przyjęcia przez nas, interpretacje biblijne – logiczne i zgodne z faktami.

      (42) Werset 6 pokazuje, że zakaz typicznego kalania się obejmował cały okres typicznego nazarejstwa. Dowodzi to, że zakaz antytypicznego kalania się obejmuje cały okres nazarejstwa antytypicznego. Bóg pragnie mieć czystych sług. „Bądźcie

poprzednia stronanastępna strona