Epifaniczny tom 8 – rozdział 3 – str. 154

Grzesznicy i Nazarejczycy Wieku Ewangelii

powyżej, włosy Nazarejczyka przedstawiają władze urzędowe sług prawdy. Władze te są oczywiście używane od chwili ich otrzymania aż do końca służby, w celu ułatwienia wypełniania urzędowych obowiązków sług prawdy – palenia ofiary spokojnej, co jest pokazane przez spalenie włosów w ogniu pod ofiarą spokojną. W typie włosy nie mogły być ścięte na początku ślubu Nazarejczyka z dwóch powodów podanych powyżej, a także dlatego, iż stanowiłoby to pogwałcenie jego ślubu. Jehowa jednak mądrze zaplanował typ tak, by nie naruszając wymogów jego ślubu, pokazać antytypiczne palenie włosów przez cały okres służby antytypicznego Nazarejczyka. Polecił ścięcie i spalenie włosów pod ofiarą spokojną po wygaśnięciu okresu ślubu, używając zasady stopniowego działania aż do końca, tak by typ i antytyp pozostawały w harmonii ze sobą, bez szkody dla typu. Ogolenie głowy przez Nazarejczyka przy bramie przybytku jest typem faktu, że słudzy prawdy publicznie, przed ludem Pana, czynią swe urzędowe władze dostępnymi do wypełniania obowiązków, jakie przyjęli, przyjmując urząd dany im przez Pana.

      (55) Wersety 19, 20 opisują ofiarę obracania: werset 19 pokazuje w niej rolę Nazarejczyka, a werset 20 – rolę kapłana. Łopatka barana jest oczywiście częścią jednej z jego przednich nóg. Gdyby wymieniono łopatkę istoty ludzkiej, związek ten sugerowałby jej ramię i rękę. W symbolach Biblii ramię reprezentuje moc, a ręka – służbę. Gotowana łopatka barana z ofiary spokojnej przedstawia zatem aktywną służbę sługi prawdy. Taką służbę ma on stale wykonywać (obracać) przed Panem – tak długo, jak długo trwa jego posługa. Na tej łopatce umieszczano przaśny placek i opłatek jako symbol tego, że ta aktywna służba, stale wykonywana przed Panem, jest służbą nowego stworzenia, w uświęceniu oraz w nadziei chwały – chwały uwielbienia.

poprzednia stronanastępna strona