Epifaniczny tom 8 – rozdział 2 – str. 54
Lewici Wieku Ewangelii
i nieusprawiedliwionym w związku z grzechem, sprawiedliwością, upadkiem, przekleństwem, okupem, pokutą, wiarą, usprawiedliwieniem i sprawiedliwym życiem. Drugim elementem dziedzińca, którym opiekowali się Gerszonici, była brama dziedzińca. Reprezentuje ona naszego Pana Jezusa jako Drzwi, jedynie przez które można wejść do usprawiedliwienia (Jana 10:7; 14:6; 1Kor. 1:30). Zajmowanie się przez nich bramą dziedzińca jest typem faktu, że szczególnym przywilejem Gerszonitów Wieku Ewangelii w linii Libnitów – pastorów, misjonarzy, kaznodziei, działaczy świeckich i ich zwolenników – było utrzymywanie przed światem (przy pomocy kazań, rozmów, nauczania i pism) nauk, które skupiają się na Chrystusie jako Zbawicielu grzeszników, dotyczących upadku, grzechu, przekleństwa, sprawiedliwości, pokuty, sprawiedliwości Chrystusa i Jego ofiarniczej śmierci, wiary oraz usprawiedliwienia z wiary. Trzecia rzecz związana z dziedzińcem, którą, jak czytamy, opiekowali się Gerszonici, składała się ze sznurów zasłon dziedzińca oraz bramy (4Moj. 3:26; 4:26). Wydaje się, że w Piśmie Świętym nie ma żadnej innej wzmianki o tych konkretnych sznurach. To, że nie są to sznury utrzymujące na miejscu słupy, oczywiste jest z faktu, że te drugie były pod nadzorem Meraritów (4Moj. 3:37; 4:32). Wydaje się, że były to sznury, które razem z haczykami na słupach pomagały w utrzymywaniu zasłon i bramy dziedzińca na właściwym miejscu na słupach. Sznury te, podobnie jak haczyki, prawdopodobnie przechodziły przez oczka w górnej (być może także w dolnej) części zasłon i bramy, a następnie były zawiązane wokół słupków, prawdopodobnie nad i pod dolnymi haczykami, wspólnie z nimi utrzymując w ten sposób zasłony i bramę w odpowiednim położeniu. Jeśli tak było, wydają się one przedstawiać nauki dotyczące Pana Jezusa jako Zbawiciela oraz Jego sprawiedliwości, które Gerszonici Wieku Ewangelii mieli używać do wzajemnego pomagania sobie oraz swym braciom Meraritom i Kehatytom w podtrzymywaniu doktryny o Chrystusie jako Drzwiach usprawiedliwienia oraz Jego sprawiedliwości