Epifaniczny tom 8 – rozdział 2 – str. 61
Lewici Wieku Ewangelii
że Kehatyci tego Wieku służą Kościołowi w funkcji wzmacniania braci w łasce przez podawanie im pewnych sprzyjających temu pomocy. I tak, jako antytypiczni Amramici Gerszomici, ci usprawiedliwieni, którzy zachowywali Pismo Święte w jego oryginałach i starożytnych przekładach, służyli Kościołowi jako antytypicznemu Stołowi, ponieważ zachowali te części Pisma Świętego, które są używane przez Kościół do wzmacniania braci; w ten sposób nosili antytypiczny Stół. Podobnie Amramici Eliezeryci, którzy jako leksykografowie definiowali, a jako gramatycy wyjaśniali te terminy, które mają zastosowanie do dzieła klasy Chrystusa wzmacniającego braci, służyli Chrystusowi pod tym względem, a tym samym nosili antytypiczny Stół. Ci antytypiczni Amramici Eliezeryci, którzy jako tłumacze przekładali te części Pisma Świętego, które są używane przez klasę Chrystusa do wzmacniania braci, służyli w ten sposób i nosili antytypiczny Stół. Także Amramici Eliezeryci, którzy jako autorzy konkodancji zaopatrywali klasę Chrystusa przez wzmacnianie braci stosownymi wersetami Biblii, służyli im jako antytypicznemu Stołowi, a więc nosili go.
(37) W noszeniu antytypicznego Stołu uczestniczyli także Isharyci Wieku Ewangelii. Isharyci Zichrici pełnili taką służbę wobec Kościoła, jako wzmacniającego braci, przez dowodzenie Boskiego pochodzenia itp. biblijnych ksiąg, które zawierają myśli pomocne do wzmacniania braci. Isharyci Nefegici współpracowali w tym dziele przez podawanie pomocnych myśli wyjaśniających jako kiełków (Nefeg, pęd, kiełek) prawdy na temat wersetów wzmacniających braci. W noszeniu antytypicznego Stołu mieli też swój udział Isharyci Koracha, gromadzący równoległe i tematycznie ułożone wersety i indeksy, które mają zastosowanie do wzmacniania braci. Hebronici Wieku Ewangelii na wiele sposobów pomagali Kościołowi w jego funkcji wzmacniania braci,