Epifaniczny tom 8 – rozdział 2 – str. 65

Lewici Wieku Ewangelii

pomoc klasa Chrystusa otrzymywała dla pocieszania i wspierania współofiarników oraz dla modlitwy z etycznych, dogmatycznych i apologetycznych dzieł Kehatytów Wieku Ewangelii, pomoc ta jest antytypem służby trzech grup Uzzielitów w ich obowiązkach wobec złotego ołtarza.

      (40) Piątym sprzętem wyposażenia przybytku powierzonym Kehatytom był ołtarz całopalenia. Ołtarz ten przedstawia Jezusa i Kościół w ich ofiarowanym człowieczeństwie, na którym i w którym ofiarowane są ich prawa życiowe jako ofiara możliwa do przyjęcia przez Boga. Wszelka służba, jaką Kehatyci Wieku Ewangelii pełnili wobec Jezusa i Kościoła w ich ofiarowanym człowieczeństwie, jest pokazana w typie przez Kehatytów noszących ołtarz całopalenia. I tak, zachowując stosowne części Biblii w jej oryginałach i starożytnych przekładach oraz przez swe odnośne dzieła leksykograficzne, gramatyczne, tłumaczeniowe i konkordancyjne Kehatyci Wieku Ewangelii służyli w odniesieniu do ofiarowanego człowieczeństwa klasy Chrystusa. Wszelka pomoc w formie wprowadzeń, egzegezy czy harmonizowania, jakiej Kehatyci Wieku Ewangelii udzielali klasie Chrystusa w jej ofiarowanym człowieczeństwie, jest antytypem Isharytów noszących ołtarz całopalenia. Wszelkie pomoce historyczne, biograficzne, chronologiczne, archeologiczne i geograficzne na tematy religijne, jakich Kehatyci Wieku Ewangelii udzielali klasie Chrystusa w jej ofiarowanym człowieczeństwie, są antytypem Hebronitów noszących ołtarz całopalenia. A wszelkie pomoce etyczne, doktrynalne, dowodowe i apologetyczne na temat Biblii, jakich Kehatyci Wieku Ewangelii udzielali klasie Chrystusa w jej ofiarowanym człowieczeństwie, są antytypem posiadania przez Uzzielitów ołtarza całopalenia pod ich urzędową opieką.

      (41) Ostatnim sprzętem wyposażenia pod nadzorem Kehatytów była umywalnia. Składała się ona z dwóch części:

poprzednia stronanastępna strona