Epifaniczny tom 8 – rozdział 10 – str. 680

Trąby i marsze Wieku Ewangelii

różnych członków antytypicznego Izraela, z których każdy mieszka w swojej własnej klasie, a pierwszy i ostatni dzień uroczystego zgromadzenia przedstawiają dwa okresy żęcia. Dwanaście nowiów księżyca na Wiek Ewangelii wydaje się reprezentować dwanaście okresów poświęconych doświadczeniom związanym z pełnym rozwojem dwunastu głównych łask; natomiast świętowanie tych nowiów wydaje się być typem odnośnych doświadczeń w pełnym rozwoju tych dwunastu łask. Dni radości na Wiek Ewangelii wydają się reprezentować nasze wszystkie doświadczenia, działania, przywileje i osiągnięcia, które przynoszą nam radość w Panu.

      (20) Te święta, nowie księżyca i dni radości reprezentują więc każdy zarys chrześcijańskiego życia z tym wszystkim, co z niego wynika i co ono obejmuje, w jego wszystkich założeniach, podstawach, zakresach, przywilejach, błogosławieństwach, instrumentach, pomocach, osiągnięciach, doświadczeniach, łaskach, obowiązkach, opatrzności, etapach itd. To właśnie w związku z nimi całopalna ofiara Jezusa jest przez Niego ofiarowana nam jako manifestacja dowodu, że Bóg przyjął Jego ofiarę dla naszej korzyści. To także w związku z nimi składa On nasze ofiary spokojne, nasze śluby podejmowane i wypełniane wobec Boga, jako ofiary możliwe do przyjęcia przez Jego zasługę. Trąbienie w trąby przy okazji tych dwóch rodzajów ofiar w antytypiczne święta, nowie księżyca i dni radości jest typem głoszenia poselstwa prawdy na temat antytypicznej ofiary całopalnej i spokojnej, w zastosowaniu do myśli tych antytypicznych świąt, nowiów księżyca i dni radości. W ten sposób w dniu antytypicznego sabatu, w związku ze służbą Jezusa manifestującą przyjęcie Jego ofiary złożonej Bogu oraz naszego poświęcenia, podejmowanego i wypełnianego, antytypiczni Kapłani ogłaszają poselstwo o usprawiedliwiającej łasce Boga przez zasługę Jezusa, przyjmowanej przez wiarę w Boską obietnicę. W ten sposób w dniu antytypicznej Paschy, w związku ze służeniem przez Jezusa stosownymi przywilejami antytypicznej ofiary całopalnej

poprzednia stronanastępna strona