Epifaniczny tom 8 – rozdział 10 – str. 683
Trąby i marsze Wieku Ewangelii
po zakończeniu ich pierwszego święta Paschy na pustyni, które dobiegło końca dwudziestego pierwszego dnia, pierwszego miesiąca, w drugim roku po wyjściu z Egiptu. Porównanie wersetu 11 z 4Moj. 9:11 wydaje się dowodzić, że polecenie przestrzegania święta Paschy od 15 do 21 Nisan, ze świętymi zgromadzeniami w pierwszym i siódmym dniu ( Moj. 23:6-8), nie zostało dane tym, którzy – nieczyści w dniu 14 Nisan – otrzymali sposobność obchodzenia Paschy czternastego dnia, drugiego miesiąca. Gdyby bowiem zostało dane, Bóg uniemożliwiłby im obchodzenie go, ponieważ wymagał, by dwudziestego pierwszego byli w podróży. Pierwsza podróż spod Synaju, mająca początek dwudziestego dnia, drugiego miesiąca, trwała bowiem do dwudziestego drugiego dnia tego miesiąca, ponieważ była to podróż trzydniowa (w. 33), co sprawiało, że dwudziestego pierwszego byli w trakcie podróży i co uniemożliwiało obchodzenie w tym dniu świętego zgromadzenia. Wydaje się to oznaczać, że dodatkowe święto Paschy (to od 15-21 drugiego miesiąca) albo nie jest typem warunków Tysiąclecia, albo Bóg postanowił nie pokazywać ich w typie w związku z pierwszą coroczną Paschą nieczystych. Prawdopodobnie ten pierwszy wniosek jest nieprawidłowy, ponieważ wiemy, że w Tysiącleciu będzie pięć okresów przesiewań oraz święte zgromadzenie w czasie Małego Okresu. Sugeruje to myśl, że pierwszy etap Tysiąclecia, tj. 100 lat szansy, zanim umrze ktokolwiek z tych w wieku dziecięcym (Izaj. 65:20), to prawdopodobnie święte zgromadzenie tysiącletniego piętnastego dnia drugiego miesiąca, tak jak Mały Okres jest tysiącletnim świętym zgromadzeniem dwudziestego pierwszego dnia drugiego miesiąca. Rozumiemy, że wyrażenie „pustynia Synaj” w wersecie 12 reprezentuje sferę judaizmu. To z niej, niesiona przez antytypicznych Kapłanów, antytypiczna Arka (w. 33) prowadziła antytypiczny Izrael, co rozpoczęło jego podróżowanie przez Wiek Ewangelii w Żniwie Żydowskim. Zauważmy, że w tej konkretnej podróży to właśnie arka prowadziła całą grupę.