Epifaniczny tom 8 – rozdział 10 – str. 699
Trąby i marsze Wieku Ewangelii
Machlici przygotowywali swe materiały, plany itd. w celu redagowania Biblii oraz innych religijnych książek, czasopism i traktatów; oraz gdy Merarici Muszici przygotowywali drukowanie i rozpowszechnianie Biblii oraz innych religijnych książek, czasopism i traktatów. Niesienie przybytku przez te dwie grupy Lewitów (w. 17) przedstawia odpowiednią służbę antytypicznych Gerszonitów, polegającą na prowadzeniu pracy sprzyjającej usprawiedliwieniu i poświęceniu, oraz służbę antytypicznych Meraritów, polegającą na redagowaniu, wydawaniu i rozpowszechnianiu Biblii oraz innej literatury chrześcijańskiej. Wyruszanie przez Gerszonitów i Meraritów (w.17) jest typem rozpoczynania takiej służby przez ich antytypy; dokonywany przez nich postęp przedstawia postęp dokonywany przez Gerszonitów i Meraritów, a dotarcie przez nich do Paran – dotarcie Lewitów Epifanii do warunków Królestwa.
(35) Werset 18 wprowadza podróżowanie drugiego obozu, Rubena (oto syn). Jak już wykazaliśmy, na sztandarze tego obozu był wyhaftowany orzeł. Dowiedliśmy już, że ten symbol przedstawia Boską mądrość. Pokazaliśmy też już, w jaki sposób mądrość jest centralną myślą szafarskich doktryn trzech denominacji, pokazanych w typie przez trzy pokolenia w obozie po południowej stronie przybytku. Według 4Moj. 2:2 poza sztandarem każdego obozu, który nie służył jako znak pokolenia stojącego na czele odnośnego obozu, każde z dwunastu pokoleń miało swój znak. To właśnie tych dwanaście znaków symbolizowało dwanaście pokoleń, tak jak czyniło to dwanaście drogocennych kamieni w napierśniku najwyższego kapłana. Przedstawiały one to samo, co tych dwanaście kamieni – dwanaście głównych łask chrześcijańskiego charakteru, odpowiadających dwunastu drogocennym kamieniom w fundamentach murów Nowego Jeruzalem (Obj. 21:19-21) oraz dwunastu owocom drzewa żywota (Obj. 22:2). Ruben był więc pierwszym pokoleniem obozu po południowej stronie przybytku i jako taki – typem Kościoła grekokatolickiego, którego szafarska doktryna