Epifaniczny tom 8 – rozdział 10 – str. 708
Trąby i marsze Wieku Ewangelii
pomagają nie tylko Kapłanom, lecz także wodzom z utracjuszy koron, swym braciom Lewitom oraz antytypicznemu Obozowi. Zatem umieszczenie typicznych Kehatytów w środku obozu przedstawia, że mieli oni służyć wszystkim, którzy w antytypicznym marszu w logiczny sposób podróżowali przed nimi i za nimi. W rozdziale II opisaliśmy działalność Kehatytów Wieku Ewangelii. To właśnie w trakcie prowadzenia przedstawionej tam działalności wykonywali oni pracę pokazaną przez marsz Kehatytów, opisany w wersecie 21. Praca Gerszonitów, polegająca na wznoszeniu przybytku przed przybyciem Kehatytów z przykrytymi świętymi sprzętami i naczyniami, jest typem faktu, że działalność antytypicznych Gerszonitów – prowadzenie do usprawiedliwienia i poświęcenia – logicznie poprzedza naukową działalność antytypicznych Kehatytów, którzy pomagali tak usprawiedliwionym, jak i poświęconym. Praca Meraritów polegająca na wznoszeniu przybytku przed przybyciem Kehatytów z przykrytymi świętymi sprzętami i naczyniami przedstawia to, że (1) wydawcy i redaktorzy pism Gerszonitów na temat usprawiedliwienia i uświęcenia współpracują z antytypicznymi Gerszonitami w doprowadzaniu ludzi do usprawiedliwienia i poświęcenia; oraz że (2) dzięki uprzedniej pracy antytypicznych Meraritów w postaci redagowania, drukowania oraz wydawania Biblii oraz innych religijnych książek, czasopism i traktatów wiedza Kehatytów otrzyma pomoc do dalszego rozwoju, udzielaną ustnie lub drukiem, w zależności od przypadku.
(42) Na przykład wcześniej opublikowane hebrajskie i greckie recenzje Biblii dostarczyły późniejszym antytypicznym Kehatytom Amramitom z linii Gerszoma pomocy, które pozwoliły im wydać jeszcze lepsze recenzje. I tak, grecki testament Griesbacha, którego tekst został użyty do Diaglotta, pomógł Lachmannowi przygotować własną grecką recenzję. Ta z kolei pomogła Tischendorfowi w dokonaniu wielu poprawek w recenzji Lachmanna. Natomiast Westcott i Hort dzięki Tischendorfowi