Epifaniczny tom 8 – rozdział 10 – str. 710

Trąby i marsze Wieku Ewangelii

      (43) Jeśli chodzi o antytypicznych Kapłanów, logiczne usytuowanie antytypicznych Kehatytów było takie, że mogli oni udzielać im pomocy. Jest to pokazane w typie przez umieszczenie Kehatytów w środku orszaku, z dostępem do przodu i do tyłu. Dzięki temu antytypicznemu usytuowaniu oferowali oni Kapłanom różne pomoce, jakie były dla nich dostępne dzięki wyżej wspomnianym  działaniom antytypicznych Kehatytów. W ten sposób nosili oni dla Kapłanów nakryte antytypiczne sprzęty i naczynia. W podobny sposób służyli wodzom z utracjuszy koron, którzy do roku 1917, z innego punktu widzenia, byli traktowani przez Boga jako Kapłani, ponieważ do roku 1917 nie było Wielkiej Kompanii, chociaż utracjusze koron byli obecni przez cały Wiek, od czasu tuż po Pięćdziesiątnicy. Ogólnie mówiąc, pomoce udzielane przez antytypicznych Kehatytów antytypicznym Izraelitom, jako różnym od Kapłanów i Lewitów, nie miały oczywiście głębokiego charakteru naukowego. Należały one raczej do grona tych popularnych, uproszczonych, prezentujących ogólne zarysy z dziedziny nauki, bez szczegółów, jako tłumaczenia przeznaczone dla szerokiego kręgu odbiorców, mniej naukowe konkordancje, takie jak Crudena, Walkera, Hazarda i z serii Anglika, oraz proste materiały wprowadzające, egzegetyczne, harmonizujące, historyczne, apologetyczne, doktrynalne, etyczne, archeologiczne, chronologiczne i geograficzne, jakie można na przykład znaleźć w niektórych specjalnych wydaniach Biblii, takich jak Biblie dla nauczycieli Oxfordu, Baxtera, Holmana, Schofielda i Winstona, oraz w innych popularnych wydawnictwach, łącznie z łatwiejszymi słownikami biblijnymi i encyklopediami religijnymi. Bóg zaplanował centralne usytuowanie typicznych Kehatytów także po to, by pokazać logiczny związek antytypicznych Kehatytów z centralną myślą wszystkich czterech antytypicznych Obozów oraz z każdą szafarską doktryną, w każdym z tych czterech antytypicznych Obozów. Innymi słowy, ich dzieła krytyczne dotyczące Starego i Nowego Testamentu, jak również prace leksykalne, gramatyczne, tłumaczeniowe, konkordancyjne, wprowadzające, interpretacyjne, harmonizujące, historyczne, biograficzne,

poprzednia stronanastępna strona