Epifaniczny tom 8 – rozdział 10 – str. 720
Trąby i marsze Wieku Ewangelii
był człowiekiem uczonym i dlatego w literacki sposób bardziej propagował ten ruch niż Fox, którego kazania więcej niż rekompensowały jego literacką niższość. Do tych dwóch w antytypicznym ogłaszaniu alarmu przyłączyli się niebawem inni bracia z Maluczkiego Stadka. Wkrótce w Anglii działał energiczny ruch reformatorski, przechodzący do angielskich kolonii na Karaibach i w Ameryce. Ten ruch zgromadził pewnych braci, którzy jako wodzowie z utracjuszy koron (Penn, Fisher, Pennington itd.) wypaczyli ten ruch w sektę kwakrów. Od czasu do czasu pojawiali się inni wodzowie z utracjuszy koron, jako przywódcy innych fanatycznych sekt, dzieci kwakrów, tacy jak Irving, Smith (Joseph), Young (Brigham), Murray, Dowie, Simpson itd. Wszyscy oni, przy swych różnych fanatycznych skłonnościach, przyłączali się do ofiarowania antytypicznej czaszy, misy i łyżki na temat szafarskiej doktryny całego ruchu i wypaczali go w różne sekty fanatyczne. Składając te ofiary, książę antytypicznego Beniamina – Abidan – wyruszył w marsz pokazany w typie w wersecie 24. Wkrótce wokół tych wodzów z utracjuszy koron zebrali się sekciarscy członkowie, którzy polemicznie prezentowali swą szafarską doktrynę prawdziwej religii, polegającej na najwyższej miłości do Boga oraz miłości do bliźniego jak do samego siebie. Szczególnie, choć nie wyłącznie, prowadzili polemiki przeciwko czterem denominacjom wymienionym w poprzednim akapicie. Czynili to głównie obalająco i naprawiająco, choć także doktrynalnie i etycznie. Duch ich szafarskiej doktryny w większym lub mniejszym stopniu jest widoczny w ich życiu, co jest powodem tego, że na przykład kwakrowie i lud świętości prowadzili bardzo uczciwe życie. Gdy wchodzili w odnośne spory, byli antytypem wyruszania przez Beniamitów w podróż spod Synaju (w.24). Kontynuowanie przez nich tego marszu jest antytypem kontynuowania przez Beniamitów podróży do Paran. Gdy, wchłonięci przez swych następców z obozu Epifanii, dotrą do warunków Tysiąclecia, będą antytypem dotarcia przez Beniamitów do Paran. Czyniąc to, głosili i bronili Boskiej sprawiedliwości. Podamy teraz pewną