Epifaniczny tom 1 – rozdział 8 – str. 462
Pogańskie fałszywe poglądy na temat Boga
przez Boga wyzwolenia: obietnica o nasieniu niewiasty, które miało potrzeć głowę węża, i wężu, który miał potrzeć jej piętę, oraz o ich walce (1 Moj.3:15), a także obietnica specjalnego błogosławieństwa będącego udziałem tych, którzy zostali pokazani w Semie, oraz drugorzędnego błogosławieństwa będącego udziałem tych pokazanych w Jafecie, jak również klątwy dla tych pokazanych w Chamie (1 Moj.9:25-27). Gdy Bóg dodawał późniejsze obietnice na temat prawdziwego Wyzwoliciela i Jego dzieła wyzwolenia, szatan wprowadzał je do swych fałszerstw. Wracając z tymi myślami do Nemroda (Ozyrysa) i Semiramis (Izydy), możemy zrozumieć w jaki sposób została zbudowana wokół nich ta imitacja. Ona została przedstawiona jako matka nasienia niewiasty wspomnianego w 1Moj.3:15, podczas gdy on jako jej nasienie. Melchizedek jako główny z pasterskich królów sprzeciwiający się Ozyrysowi był rzekomym nasieniem węża. Sprzeciw, jaki sprawiedliwie zgłosił wobec nikczemnego postępowania Ozyrysa, został przedstawiony jako wrogie nastawienie nasienia węża wobec nasienia niewiasty. Potarcie głowy węża zostało przedstawione jako śmierć zadana przez fałszywe nasienie niewiasty rzekomemu wężowi, który w rzeczywistości był Bogiem, a śmierć Ozyrysa była rzekomym pocieraniem pięty nasienia niewiasty, podczas gdy deifikacja Ozyrysa po jego śmieci jest rzekomym uwielbieniem nasienia niewiasty. Błogosławieństwo dla tych pokazanych w Semie zostało fałszywie przedstawione jako rzekome szczęście tych nielicznych wybranych, którzy zostali wtajemniczeni w pogańskie „misteria”. Błogosławieństwo dla tych pokazanych w Jafecie zostało sfałszowane przez rzekome szczęście zwolenników tych wtajemniczonych wybranych. Natomiast przekleństwo tych pokazanych w Chamie zostało fałszywie przedstawione w złu doznawanym przez rzekome nasienie węża. Jak zauważyliśmy wyżej, szatan wprowadzał do swych fałszerstw dodatki w miarę jak Bóg przez patriarchów, zakonodawcę,