Epifaniczny tom 1 – rozdział 8 – str. 533

Pogańskie fałszywe poglądy na temat Boga

ty wszystko wiesz” jako dowodu posiadania przez Niego wszechwiedzy odpowiadamy, że Piotr nie wypowiedział tych słów pod natchnieniem. Co więcej, przez wyrażenie „Panie, ty wszystko wiesz” Piotr prawdopodobnie nie miał na myśli tego, że Jezus był wszechwiedzący, lecz że wiedział wszystko o Piotrze i dlatego wiedział, że Piotr Go miłował. Nie ma ani jednego natchnionego wersetu biblijnego, który uczyłby o tym, że Jezus jest wszechwiedzący. Mar.13:32; Dz.1:7 dowodzą, że nie jest On wszechwiedzący. Odwieczność, supremacja, wszechobecność, wszechmoc i wszechwiedza to przymioty, które w sposób wrodzony należą wyłącznie do Ojca. Tak więc twierdzenie trynitarzy – że przymioty przypisywane przez Biblię wyłącznie Ojcu są przez Biblię wyraźnie przypisywane także Jezusowi – jest stwierdzeniem fałszywym i niezgodnym z faktami. Dlatego ich drugi argument czwartego rzekomego pośredniego dowodu trójcy upada.

      Trzeci argument czwartego rzekomego pośredniego dowodu podawanego przez trynitarzy na poparcie swej doktryny jest taki, że dzieła, jakie Biblia przypisuje wyłącznie Bogu, są w niej wyraźnie przypisywane Jezusowi. Wymieniają następujące dzieła: stworzenie i zachowanie (Jan 1:3; Żyd.1:3), moc odpuszczania grzechów (Mat.9:6) oraz wykonywanie sądu (Jan 5:27). Odpowiadamy na to, że wszystkie te władze były używane przez naszego Pana nie jako Jego własna wrodzona własność, lecz jako urząd Narzędzia i Przedstawiciela Boga. Następujące wersety dowodzą tego w odniesieniu do stworzenia i zachowania: 1 Kor.8:6; Efez.3:9; Żyd.1:2,3. W żadnym z wersetów dotyczących stworzenia przez Niego wszystkich rzeczy (Jan 1:3; Kol.1:16) nie jest używany przyimek hypo (przez), lecz przyimki en oraz dia (za pośrednictwem), co nie oznacza pierwotnego stwarzania (zawierającego się w słowie hypo), lecz stwarzanie podrzędne, za pośrednictwem narzędzia. Tak więc Jego rola w stwarzaniu jako Narzędzia Boga nie tylko nie dowodzi, że jest On Wszechmogącym Bogiem, lecz obala to. Z następujących tekstów jasno wynika, że pierwotna moc odpuszczania grzechów należy wyłącznie do Boga i że Bóg dzięki złożonemu przez Jezusa

poprzednia stronanastępna strona