Epifaniczny tom 2 – rozdział 7 – str. 365
Drugi dzień twórczy – rozpostarcie
dowodzi, że niebiosa i rakia Pana są tutaj użyte synonimicznie, tak jak określone są one w 1 Moj. 1:8. Ps. 19:5-7 dowodzi, że na tych niebiosach, tzn. rakia znajduje się Słońce; a zatem rakia nie jest ciałem stałym, w przeciwnym razie Słońce nie mogłoby się w nim przemieszczać. W. 3,4 sugerują, że Słońce, Księżyc i gwiazdy znajdują się w rakia, i dlatego pozwalają umiejętności mówić. Ps. 19:2-7, zastosowany symbolicznie, dowodzi, że Jezus i Kościół jako jednostki będą poruszać się w symbolicznej rakia, władzach duchowej kontroli. U Dan. 12:3 Słońce nazwane jest światłością rakia tzn. najjaśniejszym dla człowieka obiektem w rakia. Wiersz ten daje nam podstawę do zrozumienia, czym są symboliczne niebiosa, rakia. Wykazuje on bowiem, że Chrystus i Kościół będą dla świata w Tysiącleciu (dla ówczesnego porządku rzeczy) tym, czym dla literalnego świata jest literalne słońce. A zatem teksty te dowodzą, że rakia w najszerszym rozumieniu jest niebem, niebiosami w ich pierwszym i drugim literalnym znaczeniu: tym pierwszym jest przestrzeń, gdzie latają ptaki; tym drugim przestrzeń, gdzie znajdują się ciała niebieskie, łącznie z nimi samymi. Trzecie literalne niebiosa to mieszkanie Boga itp., które nie jest uwzględnione w słowie rakia.
Poprawnym tłumaczeniem rakia jest przestrzeń, rozpostarcie niebios, co sugeruje także etymologia tego słowa. Pochodzi ono od czasownika raka tzn. rozciągać, rozszerzać. Tak więc Biblia mówi o rozciągnięciu niebios niczym zwiniętej zasłony, a rozciąganie to nastąpiło przez opadanie pierścieni Ziemi, które poprzez ten proces rozciągały symboliczne zasłony o jeden fałd dalej, a gdy opadł ostatni, figuralne zasłony, niebiosa osiągnęły pełną rozpiętość. Tylko jeden werset przytaczany jest na potwierdzenie, że rakia to ciało stałe, lecz występuje on w mowie Elihu, który – tak jak pozostali trzej przyjaciele Ijoba -nie był natchniony. Gdyby jednak nawet spojrzeć na tekst Ijoba 37:17 jako na natchniony, nie mówi on o tym, że niebo jest ciałem stałym, choć uczy, że jest ono mocne. Myśl o tym, iż jest ono ciałem stałym, została