Epifaniczny tom 2 – rozdział 1 – str. 36

Uwagi ogólne

różne rangi istot duchowych poza przedludzkim Słowem (Ijob 38:7, por. z 4—11; Ezech. 28:11-19; Iz. 14:12; Kol. 1:16). Trzecim z nich (1 Moj. 1:1) pod względem czasu jest początek, w którym stworzone zostały niebiosa i ziemia, jeszcze przed sześcioma dniami twórczymi poświęconymi porządkowaniu Ziemi w celu przygotowania jej na mieszkanie dla zwierząt i człowieka. Czwartym (Kol. 1:18) na linii czasu jest 3,5 roku, w którym to czasie Jezus był stwarzany jako Boska istota – sam początek Wieku Ewangelii, od Jordanu do otwartego grobu w ogrodzie (Dz. 13:33-37; Żyd.1:3-5; Obj.1:5). Piątym z nich (2 Tes. 2:13) pod względem czasu jest okres od Zielonych Świąt w 33 r. n. e. do końca żydowskiego żniwa w roku 69, w czasie którego Bóg rozpoczął tworzenie nowego stworzenia jako Kościoła, Ciała Chrystusa (2 Kor. 5:17; Gal. 6:15; Efez. 2:10,15; 4:24; Kol. 3:10; Jakub 1:18).Tak więc słowa resheth i arche, użyte w odniesieniu do stworzenia, dotyczą początków nowych i różnych okresów twórczych i nie oznaczają oczywiście wieczności. A zatem słowa te nie są użyte dla oznaczenia wieczności, lecz po to, by zwrócić naszą uwagę na pięć początków różnych okresów twórczych dla różnych stworzeń Boga. Na tym koń­czymy nasze uwagi ogólne na temat Boskich dzieł twórczych i jesteśmy teraz przygotowani, by zająć się ich szczegółami. Omówimy je najpierw w odniesieniu do świata duchowego, a następnie w odniesieniu do świata materii.

      Niewidzialne rzeczy o Nim, to jest wiekuista Jego Moc i Bóstwo, mogą być od stworzenia świata oglądane w rzeczach stworzonych.

poprzednia stronanastępna strona