Epifaniczny tom 2 – rozdział 14 – str. 582

Ewolucja nie jest metodą twórczą

      Omawiając ewolucję, używaliśmy przeciwko niej argumentów zaczerpniętych z matematyki, nauki, natury, rozumu, faktów i historii, jak również wykazaliśmy ogromne słabości rzekomych jej dowodów. Teraz pokażemy to, co dla chrześcijanina jest najsilniejszym argumentem przeciwko niej: przeczy ona niemal wszystkiemu w naszej świętej religii, co musi uczynić ją całkowicie nie do przyjęcia dla nas jako wierzących Biblii. W swej formie materialistycznej jest ona całkowicie ateistyczna, co dowodzi jej głupoty, jak również głupoty tych, którzy ją wyznają (Psalm 14:2; 53:2). W swej postaci spontanicznego powstania przeczy ona działaniom Boga po stworzeniu materii i jej sił. W swej formie darwinowskiej, udzielenia przez Niego życia jednej, a w najlepszym razie kilku formom, przeczy ona Jego wszelkim późniejszym działaniom. Jest ona zatem bluźnierczo znieważająca dla Boga w Jego dziełach stworzenia; całkowicie zaprzecza ona Jego dziełom opatrzności na rzecz dzieł Jego rąk. Tak więc pomniejsza i poniża Boga, bluźnierczo przypisując Jego dzieła ślepej naturze. Przeczy ona urzędowi naszego Pana jako Narzędzia Boga w stwarzaniu i opatrzności, a jednocześnie stawia pod znakiem zapytania, a nawet całkowicie przeczy istnieniu istot duchowych, które Biblia nazywa aniołami. W tych bardzo nielicznych swych przedstawicielach, którzy uznają przedludzkie istnienie Pana, pomniejsza Go i bluźni Mu, a w przypadku większości swych zwolenników nikczemnie zaprzecza Jego przedludzkiej egzystencji, a więc i działalności twórczej. Z konieczności zmusza to ich do odrzucenia niemal całego dzieła Ducha Świętego jako wyrazu Boskiego twórczego umysłu i mocy na ziemi. Ponadto, przeczy temu, że człowiek początkowo został stworzony na obraz i podobieństwo Boga, doskonały w swych wszystkich władzach fizycznych, umysłowych, moralnych i religijnych. Zaprzeczenie to niesie oczywiście z sobą zaprzeczenie próbie człowieka do życia w doskonałych warunkach oraz jego upadku od tej doskonałości w grzech i fizyczną, umysłową, moralną i religijną śmierć. Jakże nie mieliby oni przeczyć tym biblijnym naukom (Rzym. 5:12-20; 8:18-21;

poprzednia stronanastępna strona