Epifaniczny tom 2 – rozdział 13 – str. 536
Szósty dzień – człowiek (c.d.)
odpowiada tchnieniu w nozdrze Adama tchu żywotów przez Boga; natomiast elektryczność energetyzująca włókno żarowe lampy reprezentuje zasadę życia ożywiającą krew, a poprzez nią każdy organ ciała; światło będące wynikiem połączenia lampy i elektryczności odpowiada duszy – osobie. Tak jak ciepło jest czymś innym niż węgiel i drewno oraz ogień, jaki je rozpala, i tak jak światło jest czymś innym niż lampa i elektryczność, tak i dusza, osoba jest czymś innym niż ciało i zasada życia. Ilustruje to także świeca i niemal każde urządzenie napędzane elektrycznością, np. radio.
Ostatnią uwagą potwierdzającą, że duszą człowieka jest on sam, osoba, tj. że dusza i osoba są tożsame – jest biblijna nauka, że śmierć osoby jest śmiercią duszy, że zabicie osoby to zabicie duszy, że martwa osoba to martwa dusza i że utrzymanie duszy przy życiu to utrzymanie osoby przy życiu. Następujące wersety dowodzą, że martwa osoba jest martwą duszą, ponieważ słowo nephesh – dusza jest w przekładzie A.V. oddawane w nich jako zmarli, martwe ciało, martwa osoba itp.: 3Moj. 19:28; 21:1, 11; 22:4; 4 Moj. 5:2; 6:6, 11; 9:6, 7, 10; 19:13; Agg. 2:13. Ostatnią uwagą potwierdzającą, że duszą człowieka jest on sam, osoba, tj. że dusza i osoba są tożsame – jest biblijna nauka, że śmierć osoby jest śmiercią duszy, że zabicie osoby to zabicie duszy, że martwa osoba to martwa dusza i że utrzymanie duszy przy życiu to utrzymanie osoby przy życiu. Następujące wersety dowodzą, że martwa osoba jest martwą duszą, ponieważ słowo nephesh – dusza jest w przekładzie A.V. oddawane w nich jako zmarli, martwe ciało, martwa osoba itp.: 3Moj. 24:17; 4Moj. 31:19; 35:11, 15, 30; 5Moj. 19:6, 11; 22:26; 27:25; Joz. 10:28, 30, 32, 35, 37, 39; 11:11; 20:3, 9; Ezech. 13:19 (dwa razy); 17:17; 18:4, 20; 22:25; Mat. 26:38; Dz. 3:23. Moglibyśmy przytoczyć ogromną liczbę wersetów należących do powyższych tekstów, które mówią o zabiciu osoby jako o odcięciu duszy, np. 2Moj. 12:19 i 3Moj. 7:20, 21.Poniższe wersety, także kilka z wielu, dowodzą, że śmierć osoby to śmierć duszy oraz że utrzymanie osoby przy życiu to utrzymanie przy życiu duszy, przy czym słowo nephesh jest w nich tłumaczone czasami jako osoba,