Epifaniczny tom 2 – rozdział 12 – str. 493
Szósty dzień – człowiek
oraz wnikają do naszych umysłów, a następnie podsuwają myśli w taki sposób, byśmy sądzili, że tworzymy je sami – nie do utrzymania jest zarzut stawiany różnym elementom opisanym wyżej prawdopodobnych sposobów stworzenia człowieka jako wymagających działania w naszym ciele twórczego Ducha. Powyższe wersety na temat formowania i budowania oraz prawdopodobna kolejność działania procesów twórczych są właśnie tym, co Herbert Spencer wyśmiewał jako stolarską teorię stworzenia człowieka, nad którą przedkładał ewolucję jako proces stworzenia.
Bez względu na to, jaka była kolejność stwarzania ciała człowieka, biblijne procesy formowania i budowania użyte przy stwarzaniu człowieka doprowadziły do powstania doskonałego ludzkiego organizmu, doskonałego ludzkiego ciała, którego różnorodne władze, narządy i funkcje po ożywieniu umożliwiły mu funkcjonowanie jako jednej harmonijnej całości. Wszystkie te zdolności zostały wprowadzone do odpowiednich narządów w trakcie procesu twórczego. Wiemy, że jest to prawda, ponieważ pomimo deprawacji ciała jako wyniku grzechu, wciąż posiada ono te władze i funkcje, chociaż w stanie niedoskonałym. Krótkie spojrzenie na główne elementy i funkcje ciała wykaże nam pewne cuda Boskiej mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości objawione w człowieku jako stworzeniu twórczej pomysłowości Boga. Jednym z tych elementów i funkcji ludzkiego ciała jest przystosowanie go do wykorzystywania pokarmu dla wzrostu, zastępowania zużytych komórek oraz dostarczania energii. Pokarm ten składa się z węglanów (cukru i skrobi [węglowodanów] oraz tłuszczów [węglowodorów]), azotanów (chudego mięsa, glutenu chleba, jaj, sera itp. [proteidów]), soli mineralnych (12 soli komórkowych) oraz wody. Z węglanów nasze ciało pobiera niezbędną energię i oliwienie; z azotanów pokarm budujący komórki naszych mięśni, co daje im siłę; z soli komórkowych czerpie substancję nerwową oraz pewne substancje