Epifaniczny tom 3 – rozdział 6 – str. 332
Późniejsze niezależne działania Elizeusza
Towarzystwa (w. 4). Pragnąc usunięcia przeszkody antytypicznego Naamana do służby publicznej, radykalizm – reprezentowany przez radykałów Towarzystwa – przystąpił do urzeczywistnienia jego uzdrowienia przez odnośne prośby i prezenty (list itp.; w. 5). Dziesięć talentów srebra przedstawia całość zdolności, jakie miały być zaoferowane Wielkiej Kompanii do jej publicznej działalności jako rzecznika do opinii publicznej. Dziesięć szat na zmianę reprezentuje całość władzy, jaka miała być zaoferowana do takiej pracy publicznej, natomiast sześć tysięcy sztuk złota przedstawia niedoskonałość poglądu przewodu co do pełnej Boskiej władzy, z której rzekomo miały pochodzić te dary. Radykalizm Towarzystwa w swych różnych przedstawicielach wysłał prośbę (list) z antytypicznym Naamanem (w. 6) do konserwatyzmu Towarzystwa w jego różnych przedstawicielach, prosząc o uzdrowienie go z nieczystości (w rzeczywistości z nieczystości Wielkiej Kompanii), która szkodziła jego użyteczności w polemicznych aspektach publicznej działalności Towarzystwa. Otrzymanie tej prośby spowodowało, że konserwatyzm w jego różnych przedstawicielach (król Izraelski; w. 7) zadał gwałt swym łaskom (rozdarł swoje szaty), zarzucając, że radykałowie Towarzystwa proszą ich o uczynienie tego, co uczynić może tylko Bóg (w. 7). Konserwatyzm, reprezentowany przez konserwatystów Towarzystwa, odebrał to oczywiście jako rozmyślną próbę rozpoczęcia kłótni z radykałami Towarzystwa (w. 7).
(4) Jak wszyscy doskonale znający warunki w Towarzystwie wiedzą, w tamtym czasie w Towarzystwie istniały dwa stronnictwa. Wkrótce po zarysowaniu się podziału w roku 1917 pojawiła się różnica w odczuciach między radykalizmem a konserwatyzmem Towarzystwa. Dominacja w Towarzystwie polityki radykalnej niewątpliwie pogrążyła Towarzystwo w kłopoty z rządem USA, co doprowadziło do uwięzienia głównych radykalnych przywódców, chociaż uwięzieni zostali także konserwatyści – bracia Fischer i F.H. Robison. Ci, którzy w trakcie uwięzienia powyższych braci sprawowali kontrolę w