Epifaniczny tom 3 – rozdział 6 – str. 363

Późniejsze niezależne działania Elizeusza

zjazdu rozpoczęło się osłabianie antytypicznego Benhadada (zamoczył derkę w wodzie i narzucił … tak, że umarł; w. 15), co następowało przez duszenie. Stopniowo i w coraz większym stopniu wprowadzano standardy syndykalistyczne – najpierw na wpół kapitalistyczne, na wpół pracownicze, pełną kontrolę państwa w elektryfikacji Rosji, ustaloną w grudniu roku 1920, na VIII sowieckim zjeździe. Następnej wiosny pozwolono chłopom sprzedać część swych plonów, a resztę oddać państwu; jakiś czas później właścicielom sklepów pozwolono sprzedawać towary; jeszcze później wprowadzono system częściowego wynagrodzenia, a później nadeszła organizacja przemysłu na wzór syndykalistyczny. W ten sposób komunizm był w sowieckiej Rosji stopniowo odsuwany przez powolne wprowadzanie syndykalizmu  i umarł. Potem Chazael objął po nim władzę). Pominiemy tutaj analizę wersetów 16-24, częściowo dlatego, iż nie mają one związku z naszym tematem, a częściowo dlatego, że omówiliśmy je w związku z rozważaniami o Jehoramie z Judy w rozdziale IV.

      (28) W artykule zatytułowanym „Kat Jehowy”, ze Strażnic z 1 i 15 lipca oraz 1 sierpnia 1932, J.F.R. podaje nowy pogląd na temat Achaba, Izebel, Jehorama, Achazjasza, Chazaela i Jehu. Według tego poglądu Jehu jest typem Jezusa i Kościoła walczącego i tryumfującego, ze znaczną liczbą aniołów (Z ‘32, 196,4; 198,18); Achab reprezentuje szatana; Izebel – organizację szatana; ich potomstwo – nasienie węża; natomiast działalność Jehu reprezentuje procedurę Jehowy przez Jezusa, Kościół i aniołów, niszczącą to, co doprowadziło do deprawacji człowieka i hańby dla Jego imienia (ak. 7). Pogląd ten jest oczywiście sprzeczny z poglądami naszego Pastora i nie wymaga tutaj żadnego obalenia, ponieważ obaliliśmy go w TP ’33, 71, dokąd odsyłamy naszych czytelników, którzy bardziej szczegółowo pragną zbadać tę kwestię. Nasz Pastor nie wyraził swych myśli na temat kilku elementów tego obrazu. Od jego śmierci prawda na ten temat rozwinęła się, i to zgodnie z podstawami, jakie on położył. Podamy tutaj pewne szczegóły na temat Achaba

poprzednia stronanastępna strona