Epifaniczny tom 3 – rozdział 6 – str. 368
Późniejsze niezależne działania Elizeusza
by nauczali (namaścił; w. 3) konserwatywny świat pracy (Jehu; w. 2) zarysów Słowa Bożego (dzban z olejem), które przygotowywały obalenie przez niego królestwa szatana w jego ziemskiej fazie (w. 7-10). To tajne stowarzyszenie związkowe, dążące do utrzymania swej tożsamości w tajemnicy, nawet nie przybrało żadnej nazwy. Jego członkowie, zachęcani do tego przez swych przywódców, uczestniczyli w publicznych i domowych wykładach zwolenników Towarzystwa i zaczerpnęli z nich myśl, że Bóg pragnie, by konserwatywny świat pracy (Jehu) obalił ziemską fazę królestwa szatana. Otrzymali oni też od zwolenników Towarzystwa tomy, przede wszystkim I, IV i VII, dzięki czemu poznali szczegóły tego Boskiego zamierzenia. W ten sposób uzyskali od antytypicznego Elizeusza antytypiczny dzban z olejem, a tym samym otrzymali od niego polecenie (przepasz swoje biodra) wykonania służby namaszczenia konserwatywnego świata pracy do wykonania tego Boskiego zamierzenia. Gdy bowiem otwierane były przed nimi odnośne prawdy, byli oni przez nie pobudzani do wykonania tej służby. Antytypiczny Elizeusz swoją służbą w stosunku do nich pobudzał ich zatem do tej służby. Konserwatywny świat pracy bronił wówczas przed syndykalistami (antytypicznym Chazaelem; 2 Król. 8:28,29) miejsca o głównym znaczeniu (Ramot Gileadzkie, skaliste, nierówne wzniesienie) w chrześcijaństwie, zajmowanego przez sprzymierzoną Europę (Jehorama z Izraela) oraz Amerykę (Achazjasza). Byli tutaj członkowie tajnego stowarzyszenia związkowego (syn prorocki), by odnaleźć antytypicznego Jehu (gdy tam przybędziesz, rozejrzyj się za Jehu; w. 2). Jehu znaczy On jest Jehową; Jehoszafat znaczy Jehowa sądzi; a Nimszi – wybrany. Konserwatywny świat pracy został więc wybrany przez Boga (Nimszi), by prawdziwie zamanifestować (Jehowa sądzi) istnienie i przymioty Jehowy (Jehu), szczególnie Jego sprawiedliwość i moc w obalaniu królestwa szatana. Charakter tego zadania wymagał skrytości (zaprowadź go do wewnętrznego pokoju). Antytypiczny syn prorocki miał zatem w skrytości udzielić antytypicznemu Jehu zalet serca i umysłu przez odnośne prawdy