Epifaniczny tom 3 – rozdział 6 – str. 381-393
poprzednia strona – następna strona
Późniejsze niezależne działania Elizeusza
PYTANIA
(1) Czemu następnie poświęcimy naszą uwagę i w jaki sposób to uczynimy? Jakie uwagi ogólne pomogą nam uzyskać odpowiedni punkt widzenia? Co zauważyliśmy w naszych rozważaniach na temat Syryjczyków oraz ich królów? Co zauważyliśmy odnośnie Benhadada II z drugiej części 1Król., w przeciwieństwie do Achaba? Co przedstawia Benhadad z 2Król. 5-8, w przeciwieństwie do Jehorama, króla Izraela? Od czego zależy to, który rodzaj antytypów zobrazowany jest w typie? Co reprezentują kolejno królowie Izraela i Syrii w 2Król. 5? Czego typem jest Hazael w kontraście do Benhadada II? Do czego odnosi się antytyp Benhadada III i z czego to wynika? Z czego wynika to, że królowie ci są typiczni i jaka występuje tu zasada? Gdzie Biblia nazywa Eliasza typem? W jaki sposób dowodzi to, że typami muszą być także Jehoram, Benhadad, Hazael oraz Jehu?
(2) Do czego aluzją jest znaczenie imienia Naaman i kogo on reprezentuje? Kim byli ci polemiczni wodzowie? – opisz zakres ich działania. Podaj nazwiska osób należących do tej grupy. Co reprezentuje król Syrii? Kim wyżej wspomniani przywódcy byli w oczach radykalizmu w Towarzystwie i jaki był tego powód? Czym byli skażeni i dla kogo w związku z tymi byli nieprzyjemnymi? Czego dokonywali radykałowie Towarzystwa i kogo w ten sposób zdobyli? Czym nieczystość Wielkiej Kompanii czyniła antytypicznego Naamana? Czyją troskę to budziło? Wobec kogo dawali oni wyraz tej trosce i jakie życzenie wyrażali?
(3) Co w reakcji na to uczynił antytypiczny Naaman? Co i z jakiego powodu uczynił radykalizm w Towarzystwie? Co przedstawia dziesięć talentów srebra? Co reprezentuje dziesięć szat na zmianę? Co przedstawia sześć tysięcy sztuk złota? Na czym w antytypie polegało wysłanie listu i do kogo był on skierowany? Jaka była reakcja konserwatyzmu na otrzymanie tej prośby? W jaki sposób konserwatyzm w Towarzystwie odebrał tę prośbę?
(4) Jakie stronnictwa istniały w tamtym czasie w Towarzystwie? Do czego doprowadziła dominacja w Towarzystwie polityki radykalnej? Kto sprawował kontrolę w Towarzystwie po uwięzieniu radykałów i jak wyglądały relacje z uwięzionymi przywódcami? O jakich dwóch rzeczach już wspominaliśmy? – omów kolejno. Z jakiego innego powodu wystąpiło tarcie między tymi dwoma stronnictwami i jakie były tego następstwa? Jakie trzy rzeczy br. Spill powiedział o swoich relacjach z J.F.R. i jego radykalnymi towarzyszami i co go powstrzymało od realizacji trzeciej rzeczy? Dlaczego w żądaniu radykałów usunięcia z ich przywódców odrazy konserwatyści Towarzystwa dostrzegli pretekst do kolejnych konfliktów?
(5) Po której stronie stał antytypiczny Elizeusz i co na to wskazuje? Co antytypiczny Elizeusz wiedział o powodach odrazy do czołowych radykałów Towarzystwa? Co uczynił, słysząc o konsternacji konserwatystów Towarzystwa z powodu żądania radykałów i o co poprosił? W jakich braciach antytypiczny Elizeusz był pod tym względem szczególnie aktywny? Czym cechowały się ich kontakty z opinią publiczną i czego nie czynili radykałowie? Z czym antytypiczny Naaman przybył do tych braci i jaka była jego postawa? W jaki sposób postawa ta wpłynęła na postawę antytypicznego Elizeusza i co jest w tym widoczne? Co i w jaki sposób antytypiczny Elizeusz powiedział Naamanowi? Jakimi innymi słowami można wyrazić to zalecenie Elizeusza?
(6) Co pokazują i co zapowiadają w. 11 i 12? Jaka była reakcja radykalnych przywódców i z czego ona wynikała? Co bardzo ich oburzyło? Czego dowodzi wyrażenie „nad chorym miejscem” i jakie jest tego znaczenie? Co jeszcze obrażało antytypicznego Naamana i co on na ten temat sądził? Co w związku z tym zamierzał uczynić i co w tym kierunku już zrobił? Co uczynili wtedy niektórzy z jego zwolenników? Na czym polegał ich takt? Czego wszyscy możemy się od nich uczyć?
(7) Co uczynił Naaman, przekonany tą taktowną sugestią? – opisz jego nową postawę wobec konserwatywnych klas chrześcijaństwa. W jaki sposób antytypiczny Naaman pragnął odwdzięczyć się Elizeuszowi? – podaj trzy tego formy. Innymi słowy, co zaoferował on antytypicznemu Elizeuszowi? Kiedy i w jakim gronie była dyskutowana celowość takich propozycji? Co wyznał on antytypicznemu Elizeuszowi i co następnie zaoferował? Jaka była reakcja na tę ofertę ze strony antytypicznego Elizeusza i z czego ona wynikała? Jak długo antytypiczny Naaman starał się nakłonić Elizeusza do przyjęcia tego daru – kiedy dar ten miałby być udzielony i jakie stanowisko w dalszym ciągu podtrzymywał Elizeusz?
(8) O co w typie poprosił Naaman i co zamierzał uczynić? Co reprezentuje ołtarz miedziany, a co – złoty? Co w tym przypadku pokazane jest w ołtarzu, a co – w ładunku ziemi na dwa muły? Co zatem postanowił antytypiczny Naaman? Czym była jego prośba o ziemię z antytypicznego Kanaanu? Jaka służba jest ofiarą dla Boga, a jaka – dla diabłów? Co antytypiczny Naaman zrozumiał na temat swej dotychczasowej służby? Czego wymagała jego pozycja jako walczących przywódców radykalnych zwolenników Towarzystwa? Jakiego przebaczenia pragnął on od Boga i co na ten temat rozumiał? W jaki sposób antytypiczny Naaman mógłby uniknąć tego problemu? Czemu sprzeniewierzył się antytypiczny Elizeusz? Co w takim przypadku uczyniłby antytypiczny Eliasz? Co antytypiczny Naaman uczynił dzięki radzie Elizeusza, a co prawdopodobnie uczyniłby, gdyby rada Elizeusza była w harmonii z zasadami?
(9) Co w kontekście odmowy przyjęcia nagrody przez Elizeusza zauważył antytypiczny Gehazi? Jakie postanowienie w związku z tym podjął i co starał się zdobyć? Co antytypiczny Naaman częściowo zauważył i jaką zajął w związku z tym postawę? Co antytypiczny Naaman zrozumiał na podstawie postawy J.F.R. i w czym się to przejawiło? Jaka była odpowiedź J.F.R.? – podaj wszystkie jej elementy. Jakiej władzy i autorytetu pragnął on dla urzędników i dyrektorów? Na czym polegała oferta przedstawiona antytypicznemu Elizeuszowi? Co starał się uzyskać J.F.R.? Co należy w tym miejscu zauważyć w związku z jego prośbą o autorytet i władzę i jaki był tego powód? Czego zatem on pragnął i na co to wskazuje? Co odgrywało znaczącą rolę w jego nikczemnym planie?
(10) Czym dał się przekonać antytypiczny Naaman i do czego się nawet posunął? Jakie były losy uchwały zaproponowanej przez br. Driscolla i co w ten sposób zostało w niej zawarte? Jakich pomocników pozyskał antytypiczny Naaman i czego oni dokonali? Czym stały się te uchwały? Co następnie J.F.R. uczynił z tymi zwolennikami? Co w tym postępowaniu widoczne jest ze strony J.F.R.? – podaj szczegóły. Na czym polegało fałszywe przedstawienie tej całej sytuacji przez J.F.R.?
(11) Jaka sytuacja co do wakatów panowała wśród dyrektorów Towarzystwa na początku lipca roku 1917? Czym było usunięcie przez J.F.R. czterech prawomocnych dyrektorów? Czego nie uczyniłby żaden uczciwy prawnik? – opisz rozmowę pewnego brata w prawdzie z prawnikiem, który wydał opinię dla J.F.R. Co możemy na ten temat powiedzieć nawet przy założeniu, że ta całkowicie fałszywa opinia była prawdziwa? Na czym polega rażąca hipokryzja J.F.R.? Czym w rzeczywistości były działania z lat 1917 oraz 1920 i z czego to wynika? Co objawia się w obydwu przypadkach i co było tego powodem?
(12) Przed kim musiał stanąć antytypiczny Gehazi i co antytypiczny Elizeusz wiedział? Jaką nieprawdę powiedział J.F.R.? Co odpowiedział na to antytypiczny Elizeusz? Na co nie był to wówczas czas wśród ludu Pana? – podaj wszystkie odnośne szczegóły. Co te słowa antytypicznego Elizeusza dyskredytują? Co następnie wyraża antytypiczny Elizeusz na temat Gehaziego, jego symbolicznego potomstwa oraz nieczystości Wielkiej Kompanii? W co od tego czasu popadali Gehazi i jego potomstwo i w czym było to widoczne? Co tłumaczy ostre traktowanie przez nas J.F.R. od roku 1920? Jaki jest stosunek Boga do działalności J.F.R. i antytypicznego Elizeusza?
(13) Czego typem jest historia podana w 2Król. 6:1-7? Jak w pierwszej połowie roku 1917 czuli się zwolennicy Towarzystwa w swej sferze służby i co było tego powodem? O co poprosili antytypicznego Elizeusza i do czego w ten sposób mieli się przygotować? Do czego zachęcał ich antytypiczny Elizeusz? Czego bardzo pragnęli wodzowie w Towarzystwie i co z tego powodu czynili? Jaka była na to reakcja antytypicznego Elizeusza, wyrażona słowem i czynem? Co reprezentują siekiery? Co stało się z tomem VII w czasie przygotowań do pracy publicznej? Co wywołał wśród przywódców Towarzystwa zakaz dystrybucji tomu VII? O co antytypiczny Elizeusz zapytał i jaką otrzymał odpowiedź? Po co sięgnął antytypiczny Elizeusz i jaki był tego rezultat? Co polecił antytypiczny Elizeusz i kiedy miało to miejsce? Co okazuje się odnośnie antytypu 2Król. 6:1-7 – co to obala i co potwierdza?
(14) Czego typem jest 2Król. 6:8-23? Co fragment ten również pokazuje? Kiedy miał miejsce antytyp tego fragmentu i co zostało rozpoczęte w dniu 10 lipca 1919? Kogo zdobyły zwolennikom Towarzystwa ich kłopoty z radykalnymi władzami w sprawach militarnych i co ci uczynili? Co następnie uczynił konserwatyzm i czego w ten sposób uniknął? Co i z jakiego powodu zaczął podejrzewać radykalizm? Na jakie źródło informacji konserwatystów wskazywali niektórzy z radykałów? Jakie polecenie wydali radykałowie i czego się w ten sposób dowiedzieli? O czym należy pamiętać? Co uczyniły radykalne władze po dowiedzeniu się, że zwolennicy Towarzystwa pomagają konserwatystom?
(15) Kiedy J.F.R. został poinformowany o intencjach przedstawicieli radykałów? Przy jakich dwóch okazjach przejawiał on wielki strach? Jakim nie był, a jakim był jego strach i dlaczego w tym drugim przypadku niewątpliwie był on większy niż w roku 1918? W jaki sposób antytypiczny Elizeusz starał się uspokoić J.F.R.? Jakim był punkt widzenia J.F.R. i kogo on nie zauważał? Co antytypiczny Elizeusz starał się otworzyć w J.F.R. i co dzięki temu ten drugi był w stanie dostrzec? Co i dzięki czemu udało się uzyskać antytypicznemu Elizeuszowi jako rzecznikowi Boga wobec opinii publicznej? Co wprawiło adwokatów rządu w stan zamieszania? Co antytypiczny Elizeusz podkreślał i co utrzymywał? Do jakiego stanowiska ich w ten sposób doprowadził i co mieli tam zobaczyć?
(16) Do czego zostali doprowadzeni prawnicy radykałów argumentami antytypicznego Elizeusza? Czego antytypiczny Elizeusz bardzo pragnął? Dzięki czemu pragnienie to się spełniło i jaki był tego rezultat? Co pragnął uczynić konserwatyzm w swych prawniczych przedstawicielach? Co i z jakiego powodu odradzał antytypiczny Elizeusz? Czego jego taktowne słowa dokonały i jaki był tego rezultat? Co w tej postawie umysłu uczynili prawnicy strony przeciwnej? Jakie były owoce takiego postępowania?
(17) Czego typem jest 2Król. 6:8-23? Co przedstawia 2Król. 6:24-7:20? Co radykalizm Wilsona przedstawił Senatowi USA w dniu 10 lipca 1919 i co w ten sposób się rozpoczęło? Ilu senatorów początkowo sprzeciwiało się radykałom i jak nazywał ich Wilson? Dlaczego nawet najmniejsze wsparcie miało dla nich wielkie znaczenie? Gdzie Wilson odnosił sukcesy w pobudzaniu ludzi do sprzyjania traktatowi oraz Lidze Narodów, a gdzie spotykała go obojętność? Dlaczego przez pewien czas wydawał się zwycięzcą? Do czego zaczęła prowadzić wytrwałość „sześciu upartych człowieczków”? Która grupa dotrzymała danego słowa o rezygnacji z pewnych rzeczy, a która nie?
(18) Do kogo zwróciła się o pomoc w tej sprawie ta grupa republikanów – jaka była ich początkowa odpowiedź i czym była ona spowodowana? Co i dlaczego uczynili, gdy zostali poinformowani o tej sytuacji? Co wtedy po raz pierwszy stało się powszechnie wiadomym? Co w jednym ze swych przemówień wyraził senator Borah i co krytykował? Gdzie pojawiły się najpiękniejsze przykłady obrony amerykańskiego stylu w przeciwieństwie do europejskiego? Czym w tym czasie zajmował się Wilson?
(19) Co postanowili konserwatyści i jaki był tego powód? Co wyczuli zwolennicy Towarzystwa i co wyrazili, zanim prawnicy konserwatystów przynieśli im tę wiadomość? Co polecili i co stwierdzili? Co Elizeusz powiedział prawnikom konserwatystów i o co ich zapytał? O czym ich zapewnił? O czym antytypiczny Elizeusz zapewnił szczególnych zwolenników konserwatystów, wątpiących w jego wcześniejsze zapewnienie?
(20) Ile było grup nieoczyszczonych braci z Wielkiej Kompanii i czemu byli oni poddawani? Co sądzili na temat swej sytuacji? Co widzieli jako jedyną możliwość dalszego kontynuowania służby? Co postanowili uczynić i czego nie znali? Co Pan sprawił w czasie, gdy sprawa konserwatystów wydawała się rozpaczliwa i przez co tego dokonał? Co agitacja ta sprawiła? Jak przyczyniło się do tego załamanie nerwowe Wilsona i jaki był tego rezultat dla radykałów?
(21) Po co sięgnęły wyżej wspomniane cztery grupy lewickie i w jaki sposób to uczyniły? Co niebawem się u nich pojawiło i jaki był tego powód? Czego się obawiali – kogo postanowili poinformować i kto początkowo wiedział o wycofaniu się radykałów z ich stanowiska? W jaki sposób informacje te dotarły do senackiej komisji do spraw stosunków z zagranicą oraz „sześciu upartych człowieczków”? Co podejrzewali pozostali konserwatywni członkowie Senatu i jaki był tego powód? Co zaproponowało „sześciu upartych człowieczków”? Wykorzystanie jakiego faktu doradzali i o czym chcieli się w ten sposób przekonać? Co wysłali konserwatyści przeciwko radykałom, by wybadać ich stan?
(22) Kiedy miały miejsce tego początki i w wyniku czego to się nasiliło? Co począwszy od tego momentu robili radykałowie? Czym było głosowanie w Senacie w dniu 19 listopada 1919? Gdzie zostały przedstawione te dwie teorie? Co za radą Wilsona uczynili radykałowie po przyjęciu tych dwóch uchwał przez Senat? Co stało się z teorią radykalizmu i wysiłkami ponownego przeprowadzenia traktatu i umowy w postaci stworzonej przez radykałów? Czym były głosowania w Senacie z 19 listopada 1919 oraz 19 marca 1920? Co większość narodu amerykańskiego uczyniła w wyborach w roku 1920? Jakim dzięki temu stało się poparcie dla amerykanizmu? W jaki sposób konserwatyści odwdzięczyli się senackiej komisji do spraw stosunków z zagranicą za przysługę oddaną amerykanizmowi? Co uczynili ludzie, gdy komisja się tym zajęła? Co w ten sposób się wypełniło? Czym są w. 18,19 i do czego to nas prowadzi?
(23) O czym typicznie traktuje 2Król. 8:1-6? Kiedy zostało zakończone wskrzeszanie ruchu publicznego świadectwa i przed jakimi trzema wydarzeniami miało to miejsce? Co pamiętamy o politycznych preferencjach zwolenników Towarzystwa w urzędzie rzecznika do opinii publicznej i co z tego powodu radykalne władze ponownie zaczęły czynić? Kiedy to się rozpoczęło i czego jest antytypem? Co antytypiczny Elizeusz doradzał zwolennikom Towarzystwa? Jak długo miały trwać te represje? Czym więc zaczęli zajmować się zwolennicy Towarzystwa i jakie wysiłki podejmowali? Jak długo się nimi zajmowali i jakie były tego efekty? Do czego potem powrócili i jaki był tego powód?
(24) Czym zajmowały się władze, gdy oni starali się odzyskać swe przywileje i sferę działalności? Kiedy miało to miejsce i dlaczego J.F.R. opowiedział władzom o przywróceniu do życia ruchu publicznego świadectwa przez antytypicznego Elizeusza? Z jaką prośbą zwolennicy Towarzystwa zwrócili się do władz i czym to uzasadniali? O co w ten sposób prosili? Co J.F.R. powiedział władzom słuchającym tych petycji? O co władze zapytały zwolenników Towarzystwa? Co uczyniły po zapewnieniu przez zwolenników Towarzystwa o prawdziwości faktów opowiedzianych przez J.F.R.? Wyrównanie jakich strat poleciły i kiedy to się stało? Co nastąpiło zaraz po tym i co przyniosło to Panu? Kiedy miał swe wypełnienie epizod z w. 1-6 i co zakończyło ostatni represyjny akt przeciwko Towarzystwu?
(25) Co jest pokazane w 2Król. 8:7-15? Kogo przedstawiają w tej historii Elizeusz, Benhadad i Hazael? – pokaż różnicę w antytypie między dwoma ostatnimi królami. W jaki sposób i kiedy antytypiczny Elizeusz wyruszył do Rosji? Co stwierdził i czym było to spowodowane? Co zaczęło być dyskutowane wśród bolszewików? Dlaczego gasnący komunizm Rosji widział w antytypicznym Elizeuszu religijnego nauczyciela godnego wzięcia pod uwagę? Kogo słabnący komunizm posłał w celu zbadania literatury Towarzystwa i jaki był tego cel? W jakim duchu miało być przeprowadzone badanie literatury Towarzystwa?
(26) W jakim duchu przedstawiciele bolszewików rozpoczęli takie badania i co w nie zaangażowali? Jaką odpowiedź podała literatura Towarzystwa i jak zareagował na to antytypiczny Hazael? Dlaczego uważamy, że takie badania zakończyły się przed listopadem 1920 roku? Co wykazało badanie literatury antytypicznego Elizeusza i co zawstydziło syndykalistów? Nad czym zastanawiał się antytypiczny Hazael i co w odpowiedzi pokazała mu literatura? – podaj wszystkie elementy tej odpowiedzi. Co twierdził antytypiczny Hazael? O czym literatura Towarzystwa poinformowała wówczas syndykalistów?
(27) Czym i czego wypełnieniem było uzyskanie tej informacji? Co przywódcy syndykalizmu przestali wówczas czynić? Czego nie wiemy odnośnie antytypicznego namaszczenia? W jaki sposób i gdzie powrócił antytypiczny Hazael i jakie zadano mu pytanie? Jakiej udzielono odpowiedzi i co było tego powodem? Jaka jest różnica między komunizmem a syndykalizmem? Jak wielka występuje różnica między syndykalizmem a faszyzmem? Kiedy antytypiczny Hazael udzielił odpowiedzi Benhadadowi? Co rozpoczęło się od VIII zjazdu i jak następowało? Opisz proces stopniowego odsuwania komunizmu sowieckiej Rosji na rzecz syndykalizmu. Dlaczego pominiemy tutaj analizę wersetów 16- 24?
(28) Jaki pogląd podaje J.F.R. w artykule „Kat Jehowy”? – podaj nowe interpretacje znaczenia wymienionych tam osób. Dlaczego pogląd ten nie wymaga żadnego obalenia? Jakie nowe szczegóły na temat Achaba i Izebel tutaj podamy i gdzie można znaleźć niektóre z nich? Kogo według nas reprezentują:Achab, Izebel, Nabot, Benhadad, Hazael, Achazjasz z Izraela, Jehoram z Izraela, Jehoram z Judy, Achazjasz z Judy oraz Jehu? Czego typem jest zabicie Nabota przez Izebel na podstawie słów fałszywych świadków? Czego typem jest potępienie za to Achaba i Izebel przez Eliasza? Co reprezentuje śmierć Achaba? Co reprezentuje śmierć Achazjasza? Co przedstawiają kolejno śmierć Jehorama z Izraela oraz Achazjasza z Judy?
(29) Co reprezentuje Ramot w Gilead i kontrolowanie go przez Jehorama? Jakie jest antytypiczne znaczenie prób Hazaela zdobycia Ramot w Gilead oraz popierania przez Jehu Jehorama i Achazjasza przeciwko Hazaelowi? Jakie jest antytypiczne znaczenie faktu, że Jehoram, Achazjasz i Jehu nie pozwolili Hazaelowi zająć Ramot w Gilead? Czego typem jest zranienie Jehorama przez Hazaela? Czego typem jest Jezreel, miejsce zamieszkania Achaba? Co przedstawia udanie się Jehorama do Jezreel na leczenie i jaka inna czynność towarzyszy temu leczeniu? Co reprezentuje Achazjasz odwiedzający rannego Jehorama? Co reprezentuje posłanie przez Elizeusza syna prorockiego, by namaścił Jehu?
(30) Czego dowodzą posiadane przez nas pewne fakty? Czego się niebawem spodziewamy? Co jest pokazane w trzech wyjściach na spotkanie Jehu? Czym zostanie przerwane to trzecie i jakie będą tego konsekwencje dla Europy i Ameryki? Czego typem jest śmierć Izebel i co po niej pozostanie? Co reprezentuje zniszczenie całego potomstwa Achaba oraz braci Achazjasza? Co reprezentuje zniszczenie kapłanów i czcicieli Baala? Czego wszystko to jest częścią? Co reprezentuje królestwo, jakie ustanowił Jehu? Na jakiej podstawie posiadamy pewność wiary, że powyższa interpretacja tego typu jest właściwa? Co podamy począwszy od następnego akapitu?
(31) Zbadaniem czego kontynuujemy nasze rozważania i jaki typ jest tu pokazany? Jaka przerwa występuje w służbie antytypicznego Elizeusza? Co wydaje się dziwnym w działalności antytypicznego Elizeusza pokazanej w Biblii? Jaki jest tego powód? W jakich sytuacjach Bóg po roku 1920 zaszczycał antytypicznego Elizeusza szczególnymi sposobnościami służby? – podaj stosowne szczegóły. Co ten fakt pokazuje?
(32) Co nauki i literatura Elizeusza rozpoczęły w roku 1929 i do czego było to przygotowaniem? W jaki sposób członkowie pewnego tajnego stowarzyszenia zaczerpnęli myśl, że Bóg pragnie, by antytypiczny Jehu obalił ziemską fazę królestwa szatana? W jaki sposób poznali oni szczegóły tego Boskiego zamierzenia i co tym samym uzyskali od antytypicznego Elizeusza? Czym wówczas zajmował się konser watywny świat pracy? W jakim celu członkowie tajnego stowarzyszenia znaleźli się w antytypicznym Ramot? W jaki sposób misja konserwatywnego świata pracy jest pokazana w znaczeniu imienia Jehu? W jakich okolicznościach syn prorocki w antytypie miał namaścić Jehu na króla Izraelskiego i jakie jest tego znaczenie? Co antytypiczny syn prorocki miał następnie uczynić?
(33) W jaki sposób antytypiczny syn prorocki podjął tę misję? Wśród kogo on się obracał i kogo wybrał jako adresata swej misji? Co i z jakiego powodu zasugerował? Co opowiedział antytypicznemu Jehu i jaka była reakcja tego drugiego? Co powiedział konserwatywnemu światu pracy o nakazach Boga i właściwych zasadach? Co antytypiczny Jehu powinien wykorzenić? Co i dlaczego tego wymagało? Co powiedział na temat każdego rządu wywodzącego się z autokracji i jakich rządów to dotyczy? Co dodatkowo oświadczył odnośnie obrony potomków i zwolenników autokracji?
(34) Co antytypiczny prorok oznajmił, rozwijając swój temat? Co następnie oświadczył, podkreślając wylanie gniewu do końca? Jaką myśl podkreślał na temat unicestwienia i pogrzebu antytypicznej Izebel? Co antytypiczny prorok uczynił po ogłoszeniu tego surowego dekretu? Do kiedy namaszczanie to dobiegło końca? Co stało się z antytypicznym Elizeuszem po tym epizodzie i kiedy ponownie on powróci?
(35) Co pokazuje 2Król. 9:11-14? Czym cechuje się spisek? W jaki sposób mogliśmy posiąść wiedzę o istnieniu takiego antytypicznego spisku? Jak długo musieliśmy czekać na działania zdradzające obecność takiego spisku w antytypie? W jaki sposób się o nim dowiedzieliśmy? Co ten fakt ujawnił i co z tego wynika dla procesu namaszczania antytypicznego Jehu?
(36) Jaki jeszcze mocniejszy dowód istnienia tego spisku trafił do nas w lutym 1933 roku? Gdzie i przez kogo zostało to wyraźnie stwierdzone? Kogo dotyczyły te dwa fakty i jaki ma to związek z Jehu? Kto później podobnie się wypowiedział i do czego nawoływał? Jakie są dowody odnośnego spisku konserwatywnego świata pracy w Europie? – omów kolejno różne kraje Europy. Na czym stoi Europa i do czego to niebawem doprowadzi? Co można powiedzieć o dowodach spisku antytypicznego Jehu i jego namaszczeniu?
(37) W którym miejscu antytypu Jehu obecnie się znajdujemy i do jakich wyjaśnień teraz przejdziemy? Czego typem jest trzymanie przez Jehu w tajemnicy przed Jezreel swych królewskich celów? Czego typem jest jego szybka jazda w kierunku Jezreel? Co reprezentuje przebywanie w Jezreel przez Jehorama i Achazjasza? Czego typem jest przybycie tam Achazjasza w celu odwiedzenia Jehorama? Kogo typem jest strażnik w Jezreel? Czego typem jest stanie przez niego na wieży i zauważenie pocztu Jehu? Czego typem jest doniesienie przez niego o tych obserwacjach Jehoramowi?
(38) Czego typem jest polecenie Jehorama, by posłać jeźdźca na spotkanie Jehu? Czym był ten antytypiczny jeździec? Czego starał się on dowiedzieć i jakimi obietnicami próbował zjednać Jehu? Czego nie udało się osiągnąć typicznemu jeźdźcowi i jakie jest tego znaczenie w antytypie? Na jakiej podstawie antytypiczny Jehu odrzucił ofertę lepszych czasów, złożoną przez tę konferencję? Czego typem jest doniesienie przez strażnika, że jeździec dotarł do Jehu, lecz nie wraca? Czego typem jest posłanie przez Jehorama drugiego jeźdźca? Dlaczego konserwatywny świat pracy odrzucił te inicjatywy jako niepraktyczne? Czego typem jest doniesienie przez stróża, że drugi jeździec dojechał do Jehu, lecz nie wraca? Dlaczego typ nie pokazuje innych celów obydwu konferencji? Czego typem jest doniesienie przez stróża, że jazda podobna jest do jazdy Jehu? Czego typem jest stwierdzenie, że Jehu jedzie jak szalony?
(39) Jakie polecenie wydal Jehoram, a prawdopodobnie także i Achazjasz? Czego typem są konie zaprzęgnięte do rydwanów? Co reprezentuje rydwan Jehorama? Czego typem jest zaprzęgnięcie przez niego koni do rydwanu i rydwanu do koni? Gdzie jest to obecnie propagowane w Europie? W jaki sposób zostało to wprowadzone w życie w Stanach Zjednoczonych? Dlaczego jeden z asystentów Mussoliniego w Ameryce wyraził aprobatę dla polityki rządu USA? Jakim poglądem polityka ta jest na wskroś przesiąknięta? Na jakie korzenie polityki „Nowego Ładu” wskazują rzecznicy Rzymu? Czego można być niemal pewnym? Jaka idea na wskroś przenika politykę „Nowego Ładu”? Dlaczego święci nie mogą aprobować bojkotowania tych, którzy nie przyłączyli się do NRA? Dlaczego w amerykańskim półfaszyzmie chodzi także o wiele dobrych rzeczy? Za czym opowiadają się rzecznicy papieża i niektórzy członkowie rządu? W jaki sposób taktujemy to dziecko knującej intrygi bestii? Jakie rządy i dlaczego Rzym zawsze preferował? Czego się obawiamy jako całkiem prawdopodobnego? Czego w takim przypadku nie mogą czynić poświęceni?
(40) Czego typem jest wyjechanie przez Jehorama i Achazjasza na spotkanie Jehu? Do jakiego momentu antytypu dotarliśmy do dnia udania się przez nas do drukarni, jeśli chodzi o Amerykę i Europę? Dlaczego w odniesieniu do dalszych wydarzeń podamy tylko nasze wstępne zrozumienie? Kogo reprezentuje Nabot i gdzie został zabity? Co wydaje się reprezentować pole, na którym zabito Nabota, oraz wejście na to pole przez obydwu królów?
(41) Jaki typ pokazuje odnośne prześladowanie Maluczkiego Stadka, a jaki – wszystkich trzech klas ludu Bożego? Dlaczego to konkretne prześladowanie nie wydaje się być daleko przed nami? Z jakiego powodu lud Boży może spodziewać się prześladowań? Jaka powinna być w tym nasza postawa jako ludu Bożego? (42) Jaka będzie Boska odpowiedź na prześladowania? Jakie znaczenie ma pytanie Jehorama z w. 22? Czym według w. 22 różni się odpowiedź Jehu dla Jehorama od tej, jakiej udzielił dwóm poprzednim jeźdźcom? Czego typem jest odrzucenie przez niego szansy na pomyślność z powodu nierządów i czarów Izebel? Jaki jest antytyp przerażenia i ucieczki Jehorama z powodu odpowiedzi Jehu? Co reprezentuje zabicie Jehorama przez Jehu? Co reprezentują czynności Achazjasza od jego ucieczki aż do śmierci? Co w antytypie stanowi jedyną różnicę w śmierci Jehorama i Achazjasza? Co jest pokazane w atakach na obydwu królów oraz w ich śmierci?
(43) Jakie dwa inne wydarzenia na temat Elizeusza podane są jeszcze w Biblii? Do jakiego czasu należą antytypy tych wydarzeń i co z tego wynika dla ich interpretacji? Dlaczego antytypy obydwu proroków mają wiele wspólnego z wydarzeniami na świecie? O czym rozważania takie nas przekonują i co one stanowią? Co jest jednym z najbardziej cudownych zarysów tych antytypów dla ludu Bożego, żyjącego w naszych czasach?