Epifaniczny tom 4 – rozdział 7 – str. 445

Pytania dotyczące Młodocianych Godnych

Jordanu pierwszy raz, chociaż sympatyzowali z tą działalnością antytypicznego Eliasza. Byli zajęci innymi zarysami pracy – tymi niezwiązanymi z uderzaniem Jordanu: zbierali kłosy i dokończyli to w ciągu roku 1916. Zbieranie kłosów miało też miejsce od roku 1881 do 1914.

      (46) Pytanie: Czy niezbędnym krokiem do zmiany natury będzie śmierć Starożytnych i Młodocianych Godnych pod koniec Wieku Tysiąclecia?

      Odpowiedź: Uważamy, że tak będzie, ponieważ o ile wiemy, nikt nie może zmienić natury niższej na wyższą bez śmierci. Stając się istotą ludzką, nasz Pan nie umarł. Na podstawie tego faktu rozumiemy, że bez śmierci można zmienić naturę z wyższej na niższą. W Piśmie Świętym nie ma jednak żadnej wzmianki o zmianie z natury niższej na wyższą bez śmierci tej niższej. Wydaje się to być konieczne z natury tego przypadku, ponieważ do rozumienia spraw niższej natury nie ma potrzeby stawać się uczestnikiem tej niższej natury. Na przykład, aniołowie mogą rozumieć ludzkie sprawy, nie stając się istotami ludzkimi, lecz niższa natura nie może zrozumieć spraw natury wyższej. Stąd istnieje konieczność zmiany uczuć ze spraw ludzkich do duchowych (Kol. 3:1-3), zanim może nastąpić zmiana do wyższej natury. Oznacza to martwotę dla siebie i świata oraz spłodzenie z Ducha. Jeśli istota ludzka ma otrzymać duchowe ciało, jej naturalne ciało musi być oczywiście pozostawione, co wymaga śmierci. Widzimy zatem, że umiera zarówno Maluczkie Stadko, jak i Wielka Kompania – nie tylko dlatego, że się na to zgodzili, lecz dlatego, że jest to konieczne do uzyskania wyższej natury (Jan 3:3-8; 1Kor. 15:50, 52-54). W artykule Strażnicy nasz Pastor stwierdził, że możemy zrozumieć, w jaki sposób Starożytni Godni mogą być przemienieni bez śmierci. Miał na myśli coś dokładnie przeciwnego. W jakiś niewyjaśniony sposób z tego zdania wypadło słowo „nie”. Chodzi o to, że według niego oni mieli umrzeć. Faktem jest również, że i my

poprzednia stronanastępna strona