Epifaniczny tom 4 – rozdział 6 – str. 382
Rut – typ i antytyp
by dla własnego dobra w dalszym ciągu pracowali na żniwnym polu Pana razem z Jego wiernymi poświęconymi i w żadnym wypadku nie dawali się odprowadzić do innej pracy niż zbieranie kłosów w Żniwie Pana. Gdyby się okazało, że to czynią, oznaczałoby to utratę łaski Pana. Zastosowanie się Rut do sugestii Noemi (w. 23) jest typem tego, że Młodociani Godni zastosowali się do odnośnej sugestii utracjuszy koron. Fakt, że Rut czyniła to aż do końca żniwa jęczmiennego przedstawia Młodocianych Godnych zbierających kłosy na żniwnym polu Pana od roku 1881 do lutego 1908, kiedy to antytypiczne Żniwo jęczmienne dobiegło końca, ponieważ data ta wyznacza początek godziny jedenastej, gdy rozpoczęło się antytypiczne Żniwo pszeniczne. Czynienie tego przez nią aż do końca Żniwa pszenicznego przedstawia Młodocianych Godnych zbierających członków Maluczkiego Stadka od lutego 1908 do Paschy 1916, kiedy to zebrany został ostatni członek Maluczkiego Stadka. Nasze rozważania dowodzą więc, że antytyp drugiego rozdziału Rut miał miejsce w czasie okresu zbierania kłosów – od 1881 do 1916. Pozostawanie Rut z Noemi przez cały okres Żniwa jest typem pozostawania Młodocianych Godnych z utracjuszami koron aż do końca Żniwa.
(12) Trzeci rozdział Rut w antytypie obejmuje okres od grudnia 1918 do lipca 1919. Potwierdzą to fakty antytypu, jakie obecnie przedstawimy. Jak pamiętamy, tom VII i zwolennicy Towarzystwa twierdzili, że drzwi do wysokiego powołania zostaną zamknięte w czasie Paschy 1918 (w rzeczywistości zostały one zamknięte 16 września 1914, jeśli chodzi o spładzanie nowych jednostek, chociaż zbieranie pokłosia w postaci wiernych spłodzonych trwało aż do Paschy 1916). Ten pogląd przyjaciół z Towarzystwa słusznie doprowadził ich do wniosku, że jeśli chodzi o nowych poświęcających się będą oni stanowić klasę „Współczesnych” (dosłowny biblijny termin to Młodocianych) Godnych. Pozyskiwanie takich było jednym z przywilejów służby stojących przed zwolennikami Towarzystwa. Myśli te zostały podane w R-6358-60. Były one wyrażane przez dobrych utracjuszy koron w Strażnicy w czasie badań i rozmów (ich źli wodzowie byli wtedy w więzieniu). Wszyscy wiemy, że w tamtym czasie było to